قدس آنلاین:معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت: مدیران استانی بحث شرکت های دانش بنیان را جدی گرفته و از پتانسیل های قانونی که برای استان دیده شده است استفاده کنند.

مدیران استانی بحث شرکت های دانش بنیان را جدی بگیرند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بجنورد، سورنا ستاری در جلسه هم اندیشی با مدیران، روسای دانشگاه ها، نخبگان و فعالان اقتصادی استان خراسان شمالی اظهار داشت: استان خراسان شمالی از پتانسیل های بالایی به خصوص در حوزه ی گردشگری، اسب، کشاورزی و دامپروری برخوردار است که هر کدام می تواند زمینه های خوب اشتغال را در سطح استان فراهم کند.
وی با اشاره به بهره مندی سه شرکت دانش بنیان استان خراسان شمالی را از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی و بیان داشت: در حال حاضر در استان خراسان شمالی تنها 6 شرکت دانش بنیان فعالیت می کند که این تعداد با توجه به استعداد و پتانسیل های این استان بسیار کم است.
معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت: سرمایه گذاران واقعی در دنیای امروز افرادی هستند که از دانش خود استفاده می کنند.
سورنا ستاری تاکید کرد:نیروی انسانی خلاق،  پایه و مبناء ستاد دانش بنیان که موجب توسعه اشتغال و اقتصاد در سطح کشور است.
وی گسترش فرهنگ اقتصاد دانش بنیان را مهمترین اولویت معاونت علمی دانست و افزود: ارزش نهادن  به ظرفیت های دانش بنیان موجب تحول در اقتصاد کشور است.
رئیس بنیاد ملی نخبگان با بیان این مطلب که اقتدارملی از طبیعت کارهای مرز دانش است ، گفت: ما مرز دانش را به خوبی در حوزه هسته ای به ویژه در لیرز توسعه بخشیده ایم و دولت سرمایه گذاری خوبی در این بخش به منظور حمایت انجام داده است.
سورنا ستاری از معافیت شرکت های دانش بنیان از پرداخت مالیات و گمرک خبر داد و افزود: جهت ترویج علم و فناوری در جامعه 1300 شرکت دانش بنیان از پرداخت هرگونه مالیات درسر رسید مالیاتی تیر ماه امسال معاف هستند.
ستاری مطرح کرد: باید از ایده های دارای قابلیت تجاری سازی به صورت گام به گام حمایت و در گام نخست طرح فنی و اقتصادی خوبی جهت اطمینان بخشیدن به سرمایه گذاران در این حوزه ایجاد شود.
رئیس بنیاد ملی نخبگان دانشگاهها و مراکز علمی را بستر تحقق اقتصاد دانش بنیان معرفی کرد و اذعان داشت: باید بتوانیم قوانین را در جهت توانمند شدن دانشگاهها جهت ایجاد شرکت های دانش بنیان در جامعه  اجرایی کنیم.
سورنا ستاری با تاکید بر تبیین نقش علوم انسانی در اقتصاد دانش بنیان گفت: علوم انسانی حوزه ای است که می تواند با فناوری های حوزه های دیگر ترکیب و نتایج آن به دستاوردهای فناوری تبدیل شود.
وی افزود: ایده، فکر و انسان خلاق باید اقتصاد آینده کشور را تشکیل بدهند و دانشگاهها باید کارآفرین بوده و نسبت به فارغ التحصیلان خود متعهد باشند.  
ستاری آسیب نرساندن به محیط زیست توسط اقتصاد را الزامی دانست و ادامه داد: باید زیست بوم های استان توسعه یافته و  با تاکید و توجه به پتانسیل های ذاتی استان تولید و اشتغال ایجاد شود.
معاون علمی و فناوری رییس جمهور از ثبت 50 اختراع در بورس ایده خبر داد و گفت:  فروش اختراعات در بورس ایده، به منظور حمایت از مخترعین و اطمینان سرمایه گذاری از خرید اختراع است.

انتهای خبر/.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.