۲۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۴
کد خبر: 276591

قدس آنلاین :دبیر ستاد برگزاری اعتکاف خراسان رضوی از تشکیل ستاد اعتکاف در راستای هماهنگی، بستر سازي و فراهم آوردن مقدمات این سنت حسنه خبر داد.

ستاد برگزاری اعتکاف خراسان رضوی تشکیل شد

 به گزارش قدس آنلاین حجت الاسلام حسینعلی رحمتی کارشناس مسئول امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی استان با اعلام این خبر گفت: اعتکاف یکی از سنت های حسنه و مستحبات اسلامی است که در طول تاریخ اسلام و ادیان آسمانی عاملان زیادی داشته است، لذا اعتکاف بستر مناسبی برای اندیشه، تفکر و خرد ورزی است و زمینه توبه و انابه و بازگشت به معنویت را فراهم می سازد.

دبیر ستاد برگزاری اعتکاف خراسان رضوی با اشاره به برنامه ریزی های انجام گرفته در راستای هرچه بهتر برگزاری مراسم اعتکاف ابراز کرد: در سال گذشته بیش از 52000 نفر در 535 مسجد سطح استان در مراسم حسنه اعتکاف حضور داشتند که پیش بینی می شود امسال در بیش از 600 مسجد این مراسم معنوی برگزار شود.

وی با اعلام تشکیل ستاد ویژه اعتکاف افزود: به منظور هماهنگی و انسجام مطلوب در مراسم اعتکاف و حمایت های فرهنگی از مساجد، باحضور نمایندگان محترم ادارات و نهادهای فرهنگی و مرتبط با اعتکاف، جلسه ستاد برگزار و در این جلسه مقرر شد جهت حضور گسترده مردم و تقویت برنامه اعتکاف با حفظ جنبه مردمی بودن آن، نظارت و حمایت های فرهنگی و همچنین تبلیغات محیطی و رسانه ای صورت گیرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی،حجت الاسلام حسینعلی رحمتی تصريح کرد: در اين ايام علاوه بر اعمال عبادي، برنامه هايي از قبيل حلقه هاي معرفت، بحثهاي قرآني و گفتمانهاي دینی و اعزام سخنران و مداح را خواهيم داشت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.