پلیس مبارزه با تروریسم استرالیا از دستگیری پنج نفر خبر داد که برای حمله به مراسم روز آنزاک از طرح های تروریستی داعش الهام گرفته بودند.

خنثی شدن حمله تروریستی به مراسم آنزاک در استرالیا

به گزارش ایرنا، آنزاک نامی است برای ارتش مشترک استرالیا و زلاندنو که در جنگ جهانی اول به عنوان پشتیبان انگلستان شرکت کردند. شهرت آنزاک به خاطر نبردی است که سال 1915 در خلیج گالیپولی ترکیه انجام شد و به نبرد گالیپولی یا چاناق قلعه معروف است.

پلیس مبارزه با تروریسم استرالیا روز شنبه مدعی شد دو نفر از پنج نفری را که برای حمله برنامه ریزی کرده بودند، در ملبورن دستگیر کرده است.

براساس گزارش شبکه ای.بی.سی استرالیا، این حمله با الهام از حملات گروه تروریستی داعش قرار بود انجام شود.

پلیس استرالیا اعلام کرد دو نوجوان 18 ساله را صبح امروز در یک عملیات ضد تروریستی در ملبورن دستگیر کرده است.

مرد دیگری به جرم داشتن سلاح دستگیر شد و دو نفر دیگر نیز برای پاسخ به سوالات در بازداشت پلیس بسر می برند. این عملیات براساس هفت حکم جستجو انجام شده است.

پلیس فدرال استرالیا اعلام کرد این نوجوانان 18 ساله برای حمله به محل مراسم روز آنزاک و هدف قراردادن افسران پلیس برنامه ریزی کرده بودند.

پلیس استرالیا ادعا کرد این طرح تروریستی با الهام از حرکت های گروه داعش برنامه ریزی شده بود، اما هیچ اطلاعاتی که نشان دهد قرار بوده فردی گردن زده شود، وجود ندارد.

در نبرد گالیپولی یا چاناق قلعه در جنگ جهانی اول ده ها هزار نفر از نیروهای آنزاک کشته و زخمی شدند و هر ساله روز 25 آوریل در استرالیا و زلاندنو روز انزاک به یادبود کشته شدگان و مجروحان این جنگ برگزار می شود.
 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.