قدس آنلاین-شهرکرد،در این نشست، پیشنهاد ایجاد مرکز اطلاع رسانی میان پروژه های حفاظت از تنوع زیستی زاگرس مرکزی، منارید و جایکا در استان چهارمحال و بختیاری مورد موافقت حاضران در جلسه قرار گرفت. 

هم اندیشی مدیران ملی پروژه های بین المللی حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی در استان چهارمحال و بختیاری 

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد، ششمین نشست مشورتی پروژه های بین المللی حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی با حضور نمایندگان ملی این طرح ها در شهرکرد برگزار شد.

طی دعوت پروژه حفاظت از تنوع زیستی زاگرس مرکزی، نشست مشورتی پروژه های بین المللی سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با حضور نمایندگان ملی این پروژه ها در شهرکرد برگزار شد.

در این نشست مدیران پروژه های طرح حفاظت از تنوع زیستی زاگرس مرکزی، پروژه های منارید و حبله رود، پروژه حفاظت از تالاب های ایران، پروژه ترسیب کربن، پروژه حفاظت از یوزپلنگ آسیایی، پروژه مدیریت مشارکتی جنگل و مرتع جایکا، پروژه فقر قابلیتی، پروژه احیای اراضی جنگلی و تخریب یافته  ، پروژه مدیریت چند منظوره جنگل های هیرکانی، پروژه بانکداری سبز و مدیران کل حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی استان حضور داشتند.

در این نشست مواردی همچون؛ تبیین فرصت ها و چالش های موجود در پروژه های بین المللی، تعمیم پروژه های بین المللی و الزامات مرتبط با آن، گردشگری و بازاریابی و فروش محصولات مردم محلی و تشکل های مردمی و مستند سازی تجارب مصور آقای بیژن دره شوری به عنوان یکی از اساتید و پژوهشگر حوزه محیط زیست به بحث و بررسی گذاشته شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ضمن اشاره به دستاوردهای مثبتت این گونه نشست ها گفت: در این نشست، پیشنهاد ایجاد مرکز اطلاع رسانی میان پروژه های حفاظت از تنوع زیستی زاگرس مرکزی، منارید و جایکا در استان چهارمحال و بختیاری مورد موافقت حاضران در جلسه قرار گرفت.

شهرام احمدی فارسانی افزود: در این نشست مقرر شد که کلیه دستورالعمل ها و برنامه های تهیه شده توسط پروژه های بین المللی، جهت استفاده و تبادل نظر در اختیار دبیرخانه قرار گیرد.

احمدی فارسانی اظهار داشت: این جلسات مشترک فرصتی مناسب جهت تبادل تجربیات و اطلاعات در زمینه اجرای پروژه های بین المللی فراهم می آورد. احمدی ابراز امیدواری کرد که با برگزاری مداوم این گونه نشست های تخصصی، زمینه موفقیت طرح ها و پروژه های بین المللی در استان بیش از پیش فراهم شود.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.