رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: ارائه خدمات تخصصی به سه گروه سنی نوزادان و کودکان، نوجوانان و جوانان و سالمندان از اهداف راهبردی این سازمان در دوره جدید مدیریتی است.

ارائه خدمات به کودکان، نوجوانان و سالمندان از اهداف بهزیستی در دوره جدید مدیریتی
به گزارش (ایسنا)، انوشیروان محسنی‌بندپی در مراسم معارفه خود و قدردانی از خدمات رییس سابق این سازمان که با حضور نمایندگان مجلس، معاونان وزیر، نماینده NGOها، مدیران حوزه‌های ستادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رییس توانبخشی سازمان بهزیستی کشور، ریاست سازمان نظام پزشکی برگزار شد، افزود: با توجه به گسترش آسیب‌های اجتماعی، معلولیت‌ها، افزایش مسائل روانی، پایین بودن شاخص نشاط اجتماعی، افزایش معتادان مصرف کننده مواد صنعتی، افزایش سالمندی و... اقدامات تخصصی در این سازمان را در سه حیطه مسائل عمومی، محیط‌های جمعیتی و فرد و جامعه اعلام کرد.

وی ادامه داد: یکی از حوزه‌های تخصصی ارائه خدمت، گروه سنی نوزادان و کودکان هستند که در حال حاضر با وجود اقدامات بسیار خوب طی سال‌های گذشته نتوانستیم در این حوزه به موفقیت کامل و نهایی دست پیدا کنیم و باید در کاهش مرگ و میر اطفال اقداماتی را انجام دهیم.

رییس سازمان بهزیستی کشور در ادامه تصریح کرد: در سالیان گذشته در کاهش مرگ و میر اطفال اقدامات خوبی انجام شد اما هنوز نتوانسته‌ایم به استانداردهای جهانی در این خصوص دست پیدا کنیم و باید بتوانیم در برنامه‌های آتی رشد و تکامل کودکان را به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که شاهد کاهش مرگ و میر در این سن باشیم.

بندپی همچنین درخصوص گروه سنی نوجوانان و جوانان نیز اظهار کرد: این گروه به علت وجود رفتارهای پرخطر، مسائل روانی، اشتغال، دخانیات، تغذیه نامناسب و... بسیار پراهمیت بوده و شرایطی را فراهم کرده است که باید در راستای انجام مداخلات جدی در این سن اقدامات تخصصی را انجام داد.

وی درخصوص گروه سالمندان نیز عنوان کرد: وظیفه ما این است که سالمندان را ارج دهیم و باید سالمندی را به درون خانواده‌ها ببریم و مراقبت‌های خانوادگی از سالمندان را افزایش دهیم.

رییس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: همچنین توجه به ظرفیت‌های بالقوه خیرین و سمن‌ها و همچنین سطح دانش ارائه دهندگان خدمات باید سعی در افزایش مراقبت‌های ارائه شده به معلولان داشته باشیم.

بندپی در این باره تصریح کرد: نباید تنها نداشتن یک عضو باعث از بین رفتن سایر ظرفیت‌های فرد در زندگی‌اش باشد بلکه باید زمینه‌ای فراهم شود تا بتوان به نحو شایسته به معلولان نیز خدمت‌رسانی کرد و در این خصوص با وزارت بهداشت نیز همکاری‌هایی صورت خواهد گرفت.

وی همچنین در ادامه عنوان کرد: تمام روسای سازمان بهزیستی کشور در ادوار مختلف اقدامات بسیار شایسته‌ای را انجام دادند اما سیاست‌های دولت تدبیر و امید، رییس جمهوری و وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی نیازمند تحول در این سازمان بوده است.

رییس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: خوشبختانه در بهزیستی بدنه‌ای قوی و هوشمند وجود دارد که مطمئنا در ترسیم اهداف راهبردی این سازمان می‌تواند گره‌گشا و راهگشا باشند.

بندپی همچنین از تقویت نظام گزارش‌دهی و ارزیابی در دوره مدیریتی خود در این سازمان خبر داد و گفت: امیدواریم بتوانیم از تمامی ظرفیت‌های سازمان و تمامی کسانی که در این حوزه متخصص هستند شرایطی را فراهم کنیم که سازمانی فعال، پویا و با نشاط داشته باشیم که بتواند بیش از گذشته موفق باشد.

رییس سازمان بهزیستی کشور ضمن اشاره به اینکه حکم ایشان فراتر از یک حکم بوده و در واقع منشوری راهبردی برای سازمان بهزیستی خواهد بود، گفت: عدالت اجتماعی، محوری‌ترین هدف انقلاب بوده است و همواره تلاش‌های زیادی در جهت تحقق آن صورت گرفته و باید در راستای کاهش نابرابری‌ها نیز بیش از گذشته تلاش کنیم.

وی ادامه داد: در دولت تدبیر و امید همواره با حمایت‌های مجلس و وزیر اقدامات ارزشمند و تاریخی صورت گرفته همانگونه که در گذشته شاهد بهره‌گیری تمامی آحاد جامعه از دفترچه بیمه سلامت بودیم.

بندپی افزود: افتخار می‌کنیم در حال حاضر در سراسر کشور هیچ فردی نیست که دفترچه بیمه سلامت نداشته باشد.

رییس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: با وجود اینکه علی ربیعی به عنوان رییس شورای عالی بیمه و با همکاری سایرین در هر جلسه بیمه سلامت سعی در افزایش اعتبار دفترچه‌ها داشتند و توانستیم به چنین موفقیتی در این حوزه دست یابیم اما باید گفت حتی در آن حوزه نیز هنوز اول راه هستیم و باید در بهزیستی نیز همانگونه عمل کنیم و سعی در کاهش نابرابری‌ها و افزایش عدالت اجتماعی داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، وی در پایان از 43 ماه خدمات صادقانه همایون هاشمی به عنوان ریاست پیشین این سازمان تشکر و قدردانی کرد.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.