مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی گفت: با بررسی آمارهای ایستگاه‌های هواشناسی در 40 سال اخیر مشهد مشاهده کردیم که حداقل دمای شبانه شهر مشهد افزایش یافته که این موضوع سبب کاهش آسایش بدن می‌شود.

افزایش حداقل دمای شبانه مشهد در 40 سال‌ اخیر
به گزارش  قدس آنلاین به نقل از فارس مجید حبیبی‌نوخندان صبح امروز در شصت و ششمین جلسه علنی شورای شهر مشهد اظهار کرد: هر تغییری که در آب و هوا روی دهد در بخش‌های دیگر نیز تاثیر می‌گذارد.

وی افزود: متاسفانه امروز عرض جغرافیایی بیماری‌های مختلف در کشور افزایش یافته و متاسفانه از سوی دیگر محدوده جغرافیایی جوندگان در کشور تغییر کرده و از کوهسارها به سمت دشت‌ها آمده‌اند که در بخش کشاورزی با وجود این جوندگان با مشکلات جدی مواجه می‌شویم.

نوخندان بیان کرد: کشورهای در حال توسعه و کشورهای فقیر در تغییرات آب و هوایی تاثیرپذیرتر هستند و بیشترین تاثیرهای اقلیمی در کشورهای آفریقایی و حتی ایران رخ می‌دهد در حالی که کشورهای صنعتی گازهای گلخانه‌ای بیشتری تولید می‌کنند.

مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی با بیان اینکه شواهد عادی نشان دهنده تغییر ملایم اقلیم در کشور است، افزود: بین کشورهای دنیا ایران فراوانی بالایی در مورد بلایای طبیعی دارد و متاسفانه امروز طوفان‌های دریایی حاره‌ای خود را تا کرمان هم رسانده‌اند در حالی که در گذشته چنین اتفاقی رخ نداده بود.

وی ادامه داد: سیل‌های شمال کشور نیز به دلیل تغییر کاربری اراضی شکل گرفته و حتی با تغییر برخی محصولات کشاورزی مانند تغییر پنبه و جایگزینی برنج سبب افزایش رطوبت و در نهایت بارش بیشتر شده که در نتیجه شاهد سیلاب‌ها هستیم.

نوخندان با اشاره به اینکه در حال حاضر ریزگردها 21 استان را در می‌نوردند، ادامه داد: تمام آمارهای ایستگاه‌های هواشناسی را تا 40 سال در شهر مشهد بررسی کردیم و حداقل دمای شبانه شهر مشهد افزایش یافته که این موضوع سبب کاهش آسایش بدن می‌شود.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.