قدس آنلاین- تبریز: استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به طرح جلوگیری از عرضه مرغ بالای 1800 گرم در استان، اظهار داشت: اجرای این طرح اگر منحصر به استان آذربایجان شرقی باشد به مصلحت نیست، چرا که باعث می‌شود تولید استان در استان‌های دیگر عرضه شود که در این صورت مردم در تامین مایحتاج خود دچار مشکل می‌شوند.

کشتار مرغ بالای 1800 گرم در آذربایجان شرقی ممنوع است

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، اسماعیل جبارزاده  در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان، با بیان این که مسوولان استان در خصوص تامین سلامت مردم، عزم و اراده بالایی دارند، افزود: نظارت بر تولید و عرضه محصولات غذایی باید در طول سال استمرار داشته باشد و به مردم اطمینان دهیم که مسوولان نسبت به سلامت غذایی جامعه حساسیت دارند.

وی همچنین ضمن تبریک هفته سلامت، تصریح کرد: البته بحث سلامت و امنیت غذایی نباید به یک هفته خاص محدود شود.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه بر استفاده از تولیدات داخل استان در طرح‌هایی نظیر توزیع شیر در مدارس تاکید کرد و گفت: وقتی تولید مواد غذایی به اندازه کافی و با کیفیت مناسب در داخل اتان تولید می‌شود نباید نیاز خود را از استان‌های دیگر تامین کنیم.

وی گفت: دستگاه‌های اجرایی باید در خرید محصولات غذایی، اولویت را به تولیدکنندگان استان بدهند و تامین نیازها باید با توجه به کیفیت محصولات صورت گیرد و تنها قیمت، ملاک نباشد.

جبارزاده با اشاره به طرح جلوگیری از عرضه مرغ بالای 1800 گرم در استان، اظهار داشت: اجرای این طرح اگر منحصر به استان آذربایجان شرقی باشد به مصلحت نیست، چرا که باعث می‌شود تولید استان در استان‌های دیگر عرضه شود که در این صورت مردم در تامین مایحتاج خود دچار مشکل می‌شوند.

وی با تاکید بر این که کنترل تقاضا باید از طریق ترویج و فرهنگ‌سازی صورت گیرد، افزود: مردم به سلامت خود اهمیت می‌دهند و اگر مضرات استفاده از مرغ بالای 1800 گرم اطلاع‌رسانی شود و مردم برای استفاده از مرغ‌های سبک‌تر تمایل نشان دهند تولید و عرضه نیز به این سمت هدایت می‌شود.

جبارزاده همچنین در خصوص طرح‌های پژوهشی در حوزه امنیت غذایی، خاطرنشان کرد: یکی از اولویت‌های ما در سال جدید این است که پایان‌نامه‌های دانشگاهی را به سمت کاربردی شدن ببریم و هر یک از پایان‌نامه‌ها بتوانند مشکلی از مشکلات استان را حل کنند، لذا در این خصوص نیز می‌توانیم از توان علمی دانشجویان استفاده کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی در خصوص درخواست تامین اعتبار برای توسعه و تجهیز آزمایشگاه مواد غذایی استان نیز گفت: استانداری حتما در این زمینه پیگیری لازم را انجام می‌دهد، اما باید توجه کنیم که تجهیزات خریداری شده حتما مورد نیاز بوده و بلااستفاده نماند.

وی همچنین از اداره کل دامپزشکی استان خواست طرح پیشگیری از بیماری‌های مشترک انسان و دام را برای تصویب و تامین اعتبار به شورای برنامه‌ریزی استان ارایه کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز هم در این جلسه گزارشی از عملکرد یک‌ساله طرح تحول نظام سلامت در استان آذربایجان شرقی ارایه کرد و گفت: این طرح در سه محور ارتقای خدمات سلامت، درمان و پژوهش اجرا می‌شود.

محمدحسین صومی گفت: در راستای این طرح، 155 باب خانه بهداشت روستایی با اعتباری بالغ بر 18 میلیارد تومان در مدت کمتر از هشت ماه احداث، تجهیز و راه‌اندازی شده است.

وی همچنین از ایجاد پنج مجتمع سلامت در مناطق حاشیه‌نشین و 17 مجتمع در شهرهای بالای 20 هزار نفر استان با مشارکت بخش خصوصی خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این مجتمع‌ها بیش از یک و نیم میلیون نفر از جمعیت استان تحت پوشش قرار گرفتند.

در این جلسه دستگاه‌های اجرایی عضو کارگروه سلامت گزارشی از روند اجرای مصوبات این کارگروه در سال 93 ارایه کردند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.