خجسته نیا: قدس ویژه خراسان - فرمانده ارشد ارتش در شمال شرق کشور گفت: روند احداث خط دوم قطارشهری الگوی مناسبی در رعایت پدافند غیرعامل است.

 احداث خط 2 قطارشهری مشهد الگوی مناسبی در رعایت پدافند غیرعامل است

به گزارش خبرنگار ما، امیر سرتیپ دوم ستاد علی جهانشاهی در بازدید از خط 2 قطار شهری مشهد با بیان اینکه پدافند غیرعامل در دروس تئوری ارتش موجود است و باید در رزم، پدافند و ساخت پادگانها به صورت دقیق رعایت شود، افزود: پدافند غیرعامل از اصول مهم نظامی است که به بهترین نحو در جریان روند احداث خط دوم قطارشهری رعایت شده است.

به گفته وی هم اکنون در ساخت پادگانهای جدید ارتش نیز سعی می‌شود ایمنی و پدافند غیرعامل رعایت شود.

وی با بیان اینکه بازدید مهندسان ارتش از خط 2 قطار شهری، تجربه خوبی است تا بتوانیم تلاش‌های مطلوبی در حوزه احداث و ساخت و ساز داشته باشیم، اظهار امیدواری کرد خط 2 قطار شهری هر چه زودتر به بهره‌برداری برسد تا بتوان به زائران علی‌ابن موسی‌الرضا(ع) خدمات‌رسانی کرد.

وی با اشاره به پیشرفت چشمگیر این خط با وجود مشکلات مالی، افزود : این بازدید الگو برداری خوبی از تجربیات شهرداری مشهد به شمار می‌آید.

فرمانده ارشد ارتش در شمال شرق کشور در ادامه با اشاره به شروع عملیات انتقال لشکر٧٧ پیروز ثامن الائمه(ع) به پادگان جدید از تیرماه سال١٣٩٠ گفت: تا کنون حدود دو هزار میلیارد ریال برای ساخت پادگان جدید جهت جابه‌جایی گردانهای ارتش هزینه شده است.

به گفته امیر سرتیپ دوم ستاد علی جهانشاهی برای ساخت هر گردان بیش از 200 میلیارد ریال هزینه می شود.

در این بازدید مدیر عامل شرکت قطارشهری مشهد نیز گفت: هزینه احداث هر کیلومتر از خطوط قطارشهری مشهد بیش از هزار و 600 میلیارد ریال است.

کیامرز افزود: عملیات حفاری مسیر 14 کیلومتری خط دوم قطار شهری مشهد از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی توسط دو دستگاه تی.بی.ام از تیر ماه 1390 آغاز شده که تاکنون بیش از 5/12کیلومتر آن حفر شده است.

وی با بیان اینکه 13 ایستگاه در مسیر این خط تعبیه شده است، گفت : ایستگاه های این خط بین 15 تا 30 متر زیر زمین است که به همین دلیل در بسیاری از ایستگاه‌ها به آبهای زیرسطحی برخورد داشتیم که این معضل با استفاده از پمپ‌های آب و انتقال آن به کانال جمع‌آوری آبهای سطحی برطرف شد.

وی تصریح کرد: خط 2 قطار شهری مشهد 5/14 کیلومتر با 13 ایستگاه است که انتهای بولوار طبرسی را به ابتدای بولوار فکوری متصل می‌کند.

مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد اظهار داشت: هم اکنون دستگاه تی.بی.ام در خیابان هاشمی‌نژاد یعنی قبل از ایستگاه میدان شهدا قرار دارد، به همین منظور ایستگاه میدان شهدا مورد آماده‌سازی قرار گرفته تا تی.بی.ام به آن ورود داشته باشد و تا دو ماه آینده به ایستگاه سعدی برسد و از آن خارج شود.

کیامرز از آسفالت و مرمت تمامی ایستگاه‌هایی که برای ترافیک شهر مزاحمت ایجاد کرده اند تا پایان سال خبر داد و افزود: ایستگاه الندشت که در خیابان کوهسنگی واقع شده، آخرین مکانی است که مورد مرمت و آسفالت قرار می‌گیرد، ولی قبل از آن ایستگاه میدان سعدی که ایستگاه خروج تی.بی.ام است آسفالت و روسازی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد یادآور شد: تی.بی.ام روزانه 30 متر حفاری تونل دارد که این یک رکورد در ایران است، البته 98 درصد حفاری تونلهای خط 2 قطار شهری به صورت مکانیزه و بقیه آن به صورت سنتی اجرا می‌شود.

گفتنی است، در این بازدید رئیس حوزه شهردار، معاون فنی و عمرانی شهرداری مشهد و هیاتی از مهندسان ارتش در شمال شرق کشور حضور داشتند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.