قدس انلاین-در بسته ویژه خبری امروز مطالبی درخصوص ایجاد رستوراتهای زیر زمینی و وردو آجیل های سمی تا صادارت عجیب و...را مطالعه نمایید.

از"رستورانهایی با منوی غیراسلامی و ورودآجیل های سمی"تا"کلاهبرداری‌ با نام دفتر ریاست‌ جمهوری وصادرات عجیب دراقلیم کم اب ایران"

رستوران های با منوی غیراسلامی!

چند وقتی است که رستوران‌های غیر رسمی یا به نوعی "زیرزمینی" جای خود در جامعه ایرانی باز کرده‌اند. رستوران‌هایی که می‌توان در آنها "محصولات غیرقانونی"از جمله مشروبات الکلی و نیز غذاهای "ممنوع"را یافت و یا شاهد "وضعیت‌های غیرقانونی"بود همچون گرد هم آمدن خانواده و دوستان بدون اینکه زن‌ها مجبور باشند حجاب را رعایت کنند.

*صادرات عجیب دربی ابی ایران

عبدالمجید مهدوی دامغانی - معاون پژوهشکده علوم محیطی دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به گزارش بانک مرکزی مبنی بر این‌که حدود 2.5 میلیارد متر مکعب آب در کشور صرف تولید گوجه فرنگی و خیار می‌شود، گفت: کسی منکر ارزش این محصولات در سفره خانواده‌های ایرانی نیست اما باید در نظر داشت این محصولات به اندازه‌ گندم، ذرت، برنج و جو از جایگاه استراتژیک در تامین امنیت غذایی برخوردار نیستند.مهدوی دامغانی به صادرات 500 هزار تن هندوانه در سال گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: سوال این است که ارزآوری هندوانه ارزش صادرات این حجم از آب مجازی را دارد یا خیر؟ با صرف هر متر مکعب آب برای تولید پسته 10 برابر هندوانه سود می‌بریم. چرا در چنین محصولات با نیاز آبی کم سرمایه‌گذاری لازم صورت نمی‌گیرد؟ در حال حاضر صادرات کشاورزی ما مبتنی بر مازاد تولید است.وی افزود: از یک سو صادرکننده رب گوجه فرنگی به عنوان محصولی آب‌بر و از سوی دیگر واردکننده علوفه و نهاده‌های دامی هستیم.

سفر پنه لوپه از یران به ایتالیا

بر اساس این مصوبه هیئت وزیران که به استناد اصل 138 قانون اساسی صادر شده، همچنین اعلام شده است که مدت زمان سفر موقت «پنه لوپه» به کشور ایتالیا 4 ماه بوده و مسئولیت آن با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.یکی از اقدامات مرسوم در روابط بین دولتها، ارسال برخی آثار تاریخی مانند مجسمه ها و ظروف جهت نمایش در کشور مقابل است که با توجه به تاریخ گرانبها و بی نظیر ایران، بسیاری از کشورهای جهان علاقه دارند تعدادی از اشیای تاریخی کشورمان را جهت نمایش در موزه ها و مراکز تاریخی خود، به امانت بگیرند.

*ورود غیرقانونی آجیل‌های آلوده به سم آفلاتوکسین به کشور

علی‌رضا ارزانی‌ممقانی رییس اتحادیه آجیل و خشکبار اظهار داشت: در حال حاضر آجیل‌هایی به کشور وارد می‌شود که آلوده به سم آفلاتوکسین و کپک زده هستند.وی افزود: سم آفلاتوکسین مقاومت بدن را در مقابل بیماری‌ها از بین می‌برد، سرطان کبد به وجود می‌آورد و در عموم بدن سرطان ایجاد می‌کند.
*رسوایی بزرگ برای قطر و فیفا

تحقیقات MOS نشان می‌دهد که قطر نزدیک به ۱۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون پوند به صورت مستقیم و غیرمستقیم برای به دست آوردن میزبانی جام جهانی خرج کرده است.

*آتش زدن به سبک تروریست‌های داعش

نظامیان آمریکایی در اقدامی غیر انسانی که در ویدئویی به نمایش درآمده، یکی از استقلال‌طلبان این کشور را که اخیرا به اسارت گرفته‌اند، همانند مدل مورد استفاده تروریست‌های داعش به قتل می رسانند.

*کلاهبرداری‌ با نام دفتر ریاست‌ جمهوری

روابط عمومی نهاد ریاست جمهوری در اطلاعیه‌ای مجدداَ از شهروندان خواست نسبت به موارد ادعایی مشکوک که با انتساب خود به دفتر و یا نهاد ریاست جمهوری درصدد کلاهبرداری و سوءاستفاده هستند، هوشیار باشند و قبل از هرگونه اقدامی در ارتباط با این کلاهبرداران، موارد مشکوک را جهت رسیدگی به مراجع قانونی و انتظامی منتقل کنند.در این اطلاعیه آمده است: برخی افراد سودجو با جعل امضا و یا ارسال پیامک‌های جعلی به شهروندان تحت عناوین مختلف مانند برنده شدن در مسابقات قرعه‌کشی خطوط اعتباری تلفن همراه و تعلق جایزه از سوی نهاد ریاست جمهوری، سعی در کلاهبرداری از شهروندان دارند.این افراد سودجو از طریق پست‌های الکترونیکی مجعول www.ph@artbatat.com و www.oirfco.com و همچنین سوءاستفاده از شماره تماس 6133 ریاست جمهوری دست به کلاهبرداری و اعمال مجرمانه می‌زنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.