قدس آنلاین: استاندار اصفهان گفت: سالانه يك ميليارد دلار كالا از گمرک استان اصفهان به خارج از كشور صادر مي شود كه ۳۰۰ ميليون دلار سهم گمرک كاشان از صادرات استان است.

سالانه يك ميليارد دلار كالا از گمرك اصفهان به خارج از كشور صادر می شود

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، رسول زرگرپور در نشست اعضاي اتاق بازرگاني كاشان، گفت: اتاق بازرگاني، صنايع و معادن كاشان به همراه يك شهر ديگر كشور دو اتاق بازرگاني خارج از مركز استان هستند و اين اتاق به عنوان يك حامي، كارشناس كارآمد، دلسوز و موثر براي بخش صنعت، معدن و تجارت فعاليت مي كند.
استاندار اصفهان با بيان اينكه متأسفانه تا چند ماه پيش اتاق صنايع و معادن كاشان در شوراي گفتگوي دولت و بخش خصوصي براي انعكاس نيازهاي اين شهرستان نماينده‌اي نداشتند، اضافه كرد:‌ خوشبختانه در حال حاضر بر اساس مصوب دور قبل سفرم به كاشان سه نفر از اتاق صنايع و معادن كاشان در اتاق گفتمان اصفهان عضو هستند.
زرگرپور در ادامه به معاملات صنايع و معادن و اصناف اشاره كرد و گفت: اين معاملات بايد شفاف و روشن باشد، تا در خصوص پرداخت ماليات بر ارزش افزوده و سهمي كه در استان بايد محقق شود در حق كسي اجحاف نگردد.
وي برق را اصلي ترين زيربناي توسعه صنعت و كشاورزي برشمرد و در خصوص بهاي برق صنعتي كارخانه‌هاي كاشان، گفت:‌ محل پرداخت سهم عمده يارانه‌هاي مردم از مابه‌التفاوت بهاي انرژي بوده و در اين مورد نياز است تا نشست مشتركي ميان اعضاي اتاق صنايع و معادن كاشان و مسئولان برق استان برگزار و اين موضوع بررسي شود.
استاندار اصفهان به نبود نمايشگاه دائمي در كاشان اشاره كرد و اظهار داشت: نبود نمايشگاه دائمي در كاشان با توجه به سهم بالاي صنعت در اين منطقه جاي تأمل دارد و نياز است تا با حضور و مشاركت شهرداري كاشان و بخش خصوصي اين مهم اتفاق افتد.
زرگرپور با اشاره به اينكه استان اصفهان رتبه چهارم صادرات گمركي كشور را به خود اختصاص داده است، افزود:‌ سالانه يك ميليارد دلار كالا از گمرك استان اصفهان به خارج از كشور صادر مي شود كه سهم ۳۰۰ ميليون دلاري گمرك كاشان در بخش صادرات استان اصفهان قابل توجه است و در اين رابطه كاشان نيازمند يك گمرك رسمي است تا صادركنندگان كاشاني از تسهيلات موجود در اين زمينه بهره‌مند شوند.
استاندار اصفهان در خصوص منطقه ويژه اقتصادي كاشان، تصريح كرد: مراحل اداري اين كار انجام شده و در صورت تحويل گزارش زيست محيطي وارد مراحل اجرايي طرح مي شويم
وی در ادامه به بيان ويژگي هاي استان پرداخت و افزود: به رغم ظرفيت ها و استعدادهاي ذاتي اصفهان، معضلات، مشكلات و تنگناهايي در اين استان وجود دارد كه بخشي از آن ملي است.
زرگرپور با بيان اينكه ۴۰ درصد كالا و ۲۰ درصد مسافر كشور از شريان هاي حياتي استان عبور مي كند، تاكيد كرد: استان برخوردار نيازمند اعتبارات و تسهيلات برتر از جمله مترو و قطار سريع السيراست
وی اظهار داشت: عليرغم اينكه اصفهان با واريز سالانه ۴۰ هزار ميليارد ريال دومين استان كشور از نظر واريز منابع به خزانه ملي است اما جزو آخرين ها در دريافت اعتبارات است.
استاندار اصفهان اعتبارات عمراني دريافتي اين استان را سالانه پنج هزار ميليارد ريال عنوان كرد و افزود:‌ با توجه به قابليت هاي استان، راهي به جز مشاركت بخش خصوصي براي توسعه استان نيست.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.