قدس آنلاین- تبریز: معاون وزیر ورزش و جوانان در امور بانوان کشور گفت: باید عدالت بین ورزش بانوان و مردان باید برقرار شود و همانطور که آقای روحانی گزارش عملکرد رفع تبعیض از ورزش بانوان را از بنده درخواست کرده، به دنبال رفع تبعیض از ورزش بانوان کشور هستیم.

بانوان ورزشکار باید در کنار مدال آوری فرهنگ اسلامی را ترویج دهند/استان آذربایجان شرقی پتانسیل بالایی در ورزش بانوان دارد

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، ربابه شهریان  در نشست مشترک نواب روسای بانوان هیات های ورزشی آذربایجان شرقی نخست با تقدیر از حضور همسر شهید عبداللهی با بیان اینکه هر چه خوشبختی داریم از ثمره خون شهیدان است، اظهار کرد: تا زمانی که شهداء، ایثارگران و جانبازان را داریم و به فرهنگ ایثار و شهادت تکیه کردیم، جوانان دچار کمبود هویتی نمی شوند.

وی به اهمیت حضور بانوان در جامعه بخصوص در ورزش تاکید کرد و گفت: بانوان نیمی از جامعه هستند و نیم دیگر جامعه را تربیت می کنند.

وی افزود: خوشبختانه ورزش بانوان آذربایجان شرقی از بینش و دانش بسیار بالایی برخوردار است.

معاون وزیر ورزش و جوانان در امور بانوان کشور با اشاره به تاکید ریاست جمهوری مبنی بر رفع تبعیض از ورزش بانوان اظهار کرد: عدالت بین ورزش بانوان و مردان باید برقرار شود و همانطور که آقای روحانی گزارش عملکرد رفع تبعیض از ورزش بانوان را از بنده درخواست کرده، به دنبال رفع تبعیض از ورزش بانوان کشور هستیم.

وی همچنین به عمده دغدغه های ورزش بانوان اشاره و خاطرنشان کرد: دغدغه هایی نیز حول مسئله واگذاری سالن های ورزشی و اجرای ماده 88 وجود دارد که بدین منظور کمیته ای برای بررسی نقاط قوت و ضعف این ماده تشکیل دادیم و همانطور که می دانیم ماده 88 برای ورزش کشور ایجاد شده تا از پتانسیل بخش خصوصی جهت ارتقاء ورزش در کشور بهره ببریم که متاسفانه تاکنون بخش خصوصی همکاری مناسبی با هیات های ورزشی نداشته است.

شهریان با بیان اینکه طبق ماده 88 مقرر شده که اماکن و سالن های ورزشی را در استان ها ساماندهی کنیم، گفت: بزرگترین متضررین ماده 88 ورزش بانوان در استان ها و شهرستان ها مسحوب می شود، زمانی که مدیران سالن های حاکمیتی را مشخص می کنند، باید برای بانوان نیز اماکن و سالن ورزشی در نظر گرفته شود تا با ساماندهی ماده 88، ورزش بانوان متحمل ضرر و زیان نباشد.

وی با بیان اینکه متاسفانه از دولت قبلی 3 هزار اماکن و پروژه ورزشی نیمه تمام به یادگار مانده است، اعلام کرد: باید هر چه سریع تر این پروژه های ورزشی نیمه تمام تکمیل شود تا بسیاری از مشکلات جامعه ورزشی برطرف شود.

وی به جداسازی 21 ساله ورزش بانوان از ورزش مردان اشاره و خاطرنشان کرد: در طول سالیان جداسازی ورزش بانوان از ورزش مردان، کمتر از 9 درصد بودجه کلان ورزش در اختیار ورزش بانوان بود، با این حال اعلام می کنیم که دنبال تحقق برنامه های ورزش بانوان هستیم نه تخصیص بودجه برای آنها.

معاون وزیر ورزش و جوانان در امور بانوان کشور با بیان اینکه ورزش بانوان در حال حاضر در کشور در 45 فدراسیون فعال است، افزود: علی رغم اینکه بانوان کشور در 38 رشته به رقابت های بین المللی اعزام می شوند، شاهد برگزاری مسابقات قهرمانی کشوری برای بانوان نیستیم.

وی به ضرورت احیای مسابقات قهرمانی ورزش بانوان کشور تاکید کرد و گفت: در سال 94 در نظر داریم که مسابقات قهرمانی کشوری ورزش بانوان کشور را احیا کنیم.

اظهار داشت: استان آذربایجان شرقی در چند سال اخیر نشان داده است فرهنگ بسیار بالایی در ورزش بانوان دارد و این نسان از عملکرد خوب همه مسولان ورزشی استان و ورزشکاران بانوان این استان بوده است.

وی افزود: استان آذربایجان شرقی از استان های است که بهترین مدیر کل را در اختیار دارد و با وجود مدیر کل محترم جناب آقای اسبقیان در راس ورزش این استان باید هم انتظار عملکرد خوبی را از ورزش این استان داشته باشیم.

شهریان گفت: زنان نیمه از جامعه هستنند و به اعتقاد من نیمی را هم نیز تربیت می کنند به این دلیل باید به زنان اهمیت بیشتری کرد و در ورزش هم بانوان ما نشان داده اند همیشه در هر شرایطی برای کشو.ر خد افتخار می افرینند.

معاون ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان گفت: بانوان ما با توجه به این که با حجاب در میادین مختلف ورزشی حضور پیدا می کنند این را به همه جهان نشان داده اند که حجاب برای این ورزشکاران محدودیت به حساب نمی آید و بانوان ورزشکار ما در هر شرایطی برای بالا بردن پرچم کشور ایران با تمام توان تلاش می کنند.

وی تصریح کرد: ورزش بانوان استان آذربایجان شرقی با توجه به این که از مدیران توانمند و با تدابری برخوردار است عملکرد بسیار خوبی داشته است و با برنامه ریزی های که شده است این روند ادامه پیدا خواهد کرد.

وی در خاتمه تاکید کرد:بانوان باید به دنبال ورزش پاک باشند و فرهنگ اصیل ایرانی و ارزش های اسلامی را ترویج دهند و تنها به دنبال مدال و افتخار آفرینی در مسابقات ورزشی نباشند و در کنار مدال آوری در سطح بین المللی، ارزش های اسلامی چون حجاب را ترویج دهند.

ملیحه علیزاده مسئول امور ورزش بانوان اداره ورزش و جوانان آذربایجانشرقی با گزارشی از عملکرد سال اخیرورزش بانوان استان اظهار داشتنند: ورزش بانوان استان آذربایجان شرقی در چند سال اخیر نسان داده است می تواند یکی از استان های مطرح در این زمینه باشد و استان ما با برگزاری ورزش های همگانی در بین بانوان و سایر ورزش ها از استان های برتر کشور بوده است.

علیزاده گفت: استان آذربایجان شرقی از توانمندی های بسیار بالایی در امر ورزش برخوردار است و این مسئله با وجود افراد کار دان در ورزش شهرستان ها و استان بوده است که امیدواریم با برنامه ریزی های بعدی بتوانیم ورزش بانوان استان را بهتر از این نشان دهیم چون بانوان ورزشکار ما همیشه بهترین بوده اند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.