۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۲
کد خبر: 283327

طرح سرباز تکنسین به زودی در سراسر کشور اجرا می شود.

اجرای طرح سرباز تکنسین در کشور
رئیس دانشگاه فنی حرفه ای کشوردر بازدید از مرکز فنی و حرفه ای شیراز از اجرای طرح سرباز تکنسین خبر داد وگفت: با توجه به این که دانشجویانی که در رشته های ناپیوسته تحصیل می کنند و باید خدمت سربازی را هم انجام دهند به سرعت و بدون انجام کار عملی وارد مقطع کارشناسی می شوند ، طرح سرباز تکنسین در آینده نزدیک در سراسر کشور اجرا می شود.

مسعود شفیعی افزود: در این طرح دانشجویان فنی دو سال تحصیل کرده و پس از آن دو سال در خدمت تولید و اشتغالزایی قرار گرفته و در مراکز صنعتی کار عملی انجام می دهند. به گفته وی در این طرح دانشجویان دو سال دیگر نیز در مقطع کارشناسی ادامه تحصیل می دهند.

رئیس دانشگاه فنی حرفه ای کشور در ادامه از اجرای طرح توسعه رشته های فنی بر اساس نیاز جامعه خبر داد.

به گفته وی با مذاکراتی که با وزارت علوم ،تحقیقات و فن آوری انجام شده است از این پس طرح توسعه رشته های فنی بر اساس نیاز جامعه اجرا می شود.

مسعود شفیعی افزود: بر این اساس مراکز فنی حرفه ای باید برای مجوز دادن به رشته های جدید و تربیت نیروی مورد نیاز با بازار و صنعت تفاهم نامه ببندند و بر اساس اعلام آن ها در استان ها ، توسعه رشته و تربیت نیروی لازم اجرا شود.

وی با بیان این که هم اکنون در دانشکده های فنی حرفه ای ۵۰ رشته کاردانی و ۳۰ رشته کارشناسی ناپیوسته وجود دارد گفت : ۵ رشته کارشناسی ناپیوسته و ۷ رشته کاردانی به زودی به دانشکده های فنی افزوده شده است.

شفیعی با بیان این که ۷۰ درصد دانشجویان دانشکده های فنی حرفه ای سریع وارد بازار کار می شوند افزود: با رایزنی های انجام شده به دنبال ایجاد رشته های کارشناسی پیوسته برای بالا رفتن سطح علمی دانشجویان هستیم.

هم اکنون ۱۷۳ آموزشکده و دانشکده فنی در کشور وجود دارد که ۲۰۰ هزار دانشجو نیز در آن مشغول به تحصیل هستند

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.