قدس آنلاین – لرستان: با برگزاری جشنواره مطبوعات و خبرگزاری های غرب کشور در خرم آباد لرستان، معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان به بازدید از نمایشگاه این جشنواره پرداخت.

رسانه‎ها باید جریان‎ساز توسعه باشند

به گزارش قدس آنلاین از خرم آباد ، شاهرخی در جریان این بازدید گفت : برگزاری این جشنواره از اقدامات خوب و اثرگذار فرهنگی محسوب می‎شود که برای اعتلای جایگاه رسانه‎ها و نشریات تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: بسیار خوشحالم که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان میزبانی این جشنواره مهم را کسب کرد تا بتوانیم با تضارب آراء نشریات استان‎های دیگر گامی برای اعتلای نشریات استان برداریم که اقدامی درخور تحسین است.

شاهرخی در خصوص نشریات محلی استان و کیفیت آنها در مقایسه با استان‎های دیگر بیان کرد: خوشبختانه کیفیت نشریات محلی استان بسیار خوب است در مقایسه با جاه‎های دیگر از کیفیت قابل قبولی برخوردار است ولی در مجموع نیاز به تقویت و حمایت دارند.

وی تاکید کرد: مصمم  هستیم به دستور استاندار لرستان به نحو شایسته‎ای از آنها حمایت کنیم تا رشد و اعتلای آنها را شاهد باشیم.

شاهرخی یادآور شد: توسعه و رشد بدون جراید و مطبوعات اتفاق نمی‎افتد و یک بازوی توانمند برای تحقق برنامه‎های استان در راستای توسعه به شمار می‎آیند.

وی اظهار کرد: تقویت این جایگاه رسانه‎ها قطعا در شتاب توسعه استان نقش اساسی دارد.  برای رشد رسانه‎ها باید کارهایی انجام دهیم که یکی از آنها حمایت‎های ماست که قطعا باید آن را ادامه دهیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار در ادامه گفت: در شورای اطلاع رسانی با همکاری خانه مطبوعات ساماندهی خبرنگاران در دستور کار قرار گرفته و بزودی تعیین تکلیف می‎شوند.

شاهرخی تصریح کرد: دردی وجود داشته که افراد غیرحرفه ای به این رشته و حرفه مقدس ورود پیدا کرده و موجب ضعف می‎شدند که با ساماندهی این معضل برطرف می‎شود و کار باید بصورت حرفه‎ای انجام شود.

وی تاکید کرد: از رسانه‎های استان ما انتظار داریم جریان‎ساز توسعه باشند. متاسفانه در برخی موارد بجای این امر شاهد حاشیه‎سازی هستیم که موجب کندشدن شتاب توسعه می شود.

این معاون استاندار خاطرنشان کرد: خبر و خبرنویسی اگر بصورت حرفه‎ای انجام شود موتور محرکی برای توسعه استان خواهد بود. هدف گیری ما جلوگیری از حاشیه‎سازی مغرضانه در استان است.

شاهرخی افزود: برخی رسانه‎ها باید جریان ساز باشند و حق این است، 190  خبرنگار داریم اما تعداد خبرنگاران حرفه‎ای ما چقدر است ولی اذعان می‎کنم مطبوعات و رسانه‎ها یار توسعه لرستان هستند.

وی اضافه کرد: بارها گفتم اتفاقات و حاشیه‎ها را رسانه‎ها جمع می‎کنند ولی باید میل به سمت کار حرفه‎ای و تخصصی باشد. این جهت را حمایت  می‎کنیم.

شاهرخی بیان کرد: از گفتن کارهای خوب و سازنده حمایت می‎کنیم،  استاندار از نقدهای سازنده حمایت می‎کند و آنچه مهم است نقدهای دلسوزانه در جهت شتاب توسعه استان که البته فرقی بین نقد سازنده و مخرب نیز است.

وی با ذکر این مطلب که به رسانه‎های استان با هر سلیقه و تفکر افتخار می کنیم، افزود: این رسانه‎ها همیشه در کنار مدیریت استان بوده‎اند، ما در خیلی از موارد باید تلاش کنیم فرهنگ سازی انجام شود. قدرت پردازش کارهای مثبت را باید بالا ببریم و نقاط منفی را خیلی بزرگ نکنیم.

 


برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.