قدس آنلاین:نماینده مردم خراسان شمالی درمجلس خبرگان رهبری گفت: تلاش برای تقویت وحدت اسلامی در بین مذاهب مختلف و حراست از انسجام مسلمانان، رویکرد و رسالت اصلی نهاد تبلیغات اسلامی باشد.

تقویت و حراست از وحدت مسلمانان رویکرد اصلی نهاد تبلیغات اسلامی باشد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بجنورد، آیت الله حبیب الله مهمان نواز،  در دیدار مدیرکل و مسؤولان تبلیغات اسلامی استان، ضمن قدردانی از اقدامات و فعالیت های این نهاد در راستای ترویج دین مبین اسلام،اظهار داشت: تلاش برای گسترش و فراگیری آموزه های الهی اسلام در بین مردم وجوامع مختلف، وظیفه خطیری است که بخش اصلی آن بر عهده روحانیان و نهادهای فرهنگی مذهبی از جمله تبلیغات اسلامی گذاشته شده است.

وی با اشاره به این که فعالیت برای احیا و اشاعه معارف دینی یکی از نیازهای اصلی جوامع امروزی است، خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی درست و اقدام اصولی در این زمینه می توان امیدوار بود تا روز به روز دایره اسلام و مسلمانی درجهان گسترده تر شده و افراد بیشتری به این دین الهی جذب شوند. 

عضو سه دوره مجلس خبرگان رهبری فعالیت برای هدایت جوانان و نوجوانان به سمت اجرای معارف اسلامی و تقویت اعتقادات دینی و ایمان در آنها را یکی از اهداف و وظایف مهم نهاد تبلیغات اسلامی دانست و گفت: باید این نهاد با بهره گیری از روش های نوین و جوان پسند سعی در اشاعه معارف اسلامی در بین این اقشار داشته باشد. 

آیت الله مهمان نواز آگاهی بخشی و تبیین فرهنگ و تاریخ تشیع در بین مسلمانان را یکی دیگر از رسالت های نهاد تبلیغات اسلامی برشمرد و افزود: تبلیغ و تبیین آموزه های شیعی باید با رعایت تمامی موارد و به دور از هر گونه تنش وتفرقه صورت گیرد. 

وی با تأکید بر وحدت تمام مذاهب اسلامی و لزوم تلاش بیشتر برای تقویت آن،اظهار داشت: تلاش برای تقویت وحدت اسلامی در بین مذاهب مختلف و حراست ازانسجام اسلام رویکرد و رسالت اصلی نهاد تبلیغات اسلامی باشد. 

وی با بیان این که حرکت در این مسیر یکی از وظایف بسیار مهم وخطیر نهادهای فرهنگی مذهبی است، تصریح کرد: مهم ترین مشکل امروز ملت ها وجوامع اسلامی ضعف در انسجام درونی و عدم وحدت کافی است. 

وی اضافه کرد: آن چه که امروز در کشورهای مسلمان منطقه اعم از عراق، سوریه،یمن و غیره می گذرد ناشی از ناهماهنگی و عدم انسجام اسلامی کافی و سوء استفاده دشمنان اسلام از این شرایط است.

 آیت الله مهمان نواز افزود: اگر مسلمانان در کشورهای مختلف اسلامی با یکدیگروحدت بیشتری داشته باشند بدون شک هیچ کدام از دشمنان اسلام جرأت نمی کنند حتی خیال تعدی به مرزهای جامعه مسلمانان را به ذهن خود راه دهند. 

وی افزود: تازمانی که مسلمانان با درک و درایت درست اسلامی دست از تشتت و چنددستگی برندارند، دشمنان همچنان به سرزمین های اسلامی چشم طمع خواهند داشت و نقشه های شوم خود را به بهانه های مختلف در کشورهای اسلامی اجرا می‌کنند. 

آیت الله مهمان نواز وحدت موجود در ایران اسلامی و زندگی مسالمت آمیز پیروان شیعه و سنی در این کشور را نمونه بارزی از وحدت اسلامی مورد انتظار دانست واظهار داشت: باید کشورهای اسلامی برای تحقق وحدت امت اسلام از نظام مقدس جمهوری اسلامی الگو گیرند. 

حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده و برنامه های پیش روی این نهاد در سال جاری، اظهار داشت: رویکرد برنامه های اداره کل تبلیغات اسلامی استان در سال جاری تلاش در راستای تحقق شعار سال و دست یابی به اهداف متعالی نهاد تبلیغات اسلامی است.

انتهای خبر/.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.