در پی وقوع حادثه غرق شدن یک فروند کشتی مسافربری چینی و ناپدید شدن بیش از 400 مسافر آن در رودخانه یانگ تسه، دبیرکل سازمان ملل متحد این حادثه را به مردم و دولت چین تسلیت گفت.

پیام تسلیت بان کی مون به چین در پی غرق شدن بیش از 400 مسافر

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، بان کی مون روز پنجشنبه با صدور بیانیه ای که به وسیله سخنگوی وی قرائت شد از وقوع این حادثه که به کشته و ناپدید شدن بیش از 400 مسافر این کشتی منجر شد، ابراز تاسف شدید کرد.

وی همچنین ضمن ابراز همدردی با بازماندگان این حادثه و خانواده های کشته شدگان این حادثه تلخ، مراتب تسلیت خود را به دولت و مردم چین اعلام کرد.

گفتنی است، کشتی مسافربری «ستاره شرق» با 458 مسافر که دوشنبه شب گذشته - 11 خرداد - از شهر «نانجینگ»، مرکز استان «جیانگ سو» در شرق چین به سمت «چونگ کینگ» در جنوب غربی کشور در حرکت بود ساعت 21 و 28 دقیقه به دلیل گرفتار شدن در طوفان و امواج بلند رودخانه یانگ تسه در بخش «جیانلی» استان «هوبئی» واژگون می شود.

امدادگران تاکنون موفق به نجات 15 نفر از مسافران این کشتی شدند و همچنین توانستند 26 جسد را از آب بیرون بکشند اما از سرنوشت 418 مسافر دیگر این کشتی پنج طبقه هنوز هیچ اطلاعی در دست نیست.

وقوع این حادثه که یکی از مرگبارترین حادثه در چین طی چند دهه اخیر نام برده می شود، باعث شده تا «لی کچیانگ» نخست وزیر این کشور بلافاصله عازم منطقه شود و از نزدیک بر کار امداد و نجات حادثه دیدگان نظارت داشته باشد. او همچنان در منطقه حضور دارد.

براساس گزارش های منتشر شده، این کشتی در یکی از عمیق ترین قسمت های رودخانه یانگ تسه (با عمق 15 متر) واژگون شده و به هنگام وقوع حادثه، بادی با سرعت 130 کیلومتر در ساعت در منطقه در حال وزیدن بوده است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.