رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: مجلس با نصب‌العین قرار دادن فرمایش رهبری در یک سال باقی‌مانده کار انتخاباتی نمی‌کند.

مجلس در یک سال باقی‌مانده کار انتخاباتی نخواهد کرد

به گزارش  تسنیم، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در آغاز جلسه علنی امروز مجلس و در نطق پیش از دستور ضمن تبریک به‌مناسبت فرارسیدن اعیاد شعبانیه گفت: میلاد امام زمان(عج) را خدمت نمایندگان محترم و ملت عزیز تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

وی افزود: یاد پیشوای بزرگ انقلاب حضرت امام(ره) و همچنین شهدای 15 خرداد را گرامی می‌داریم و بر ارواح مطهر آنان درود می‌فرستیم.

رئیس مجلس با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی در حرم مطهر امام(ره) تأکید کرد: سخنان حکیمانه رهبر معظم انقلاب در 14 خرداد به‌خوبی صراط مستقیم انقلاب را برای همگان روشن نمود و اصول مستحکمی که می‌تواند زنده‌بودن حرکت امام را تضمین کند، به‌درستی تبیین گردید که اصل الاصول آن همان اسلام ناب محمدی بود که در مقابل اسلام آمریکایی و اسلام متحجرانه است.

لاریجانی تصریح کرد: ما امروز تقابل دو نوع قرائت از اسلام را بعینه در صحنه مسائل منطقه‌ای مشاهده می‌کنیم و در طول سال‌های پس از انقلاب تقابل این دو نوع برداشت اسلامی را در عرصه‌های مختلف داخلی تجربه کرده‌ایم که یکی میدان تقابل اسلام لیبرالی و انحرافی با اسلام ضداستکباری و اجتهادی است. دیگری نیز میدان تقابل اسلام عدالت‌خواه و جهادی با اسلام تسلیم و تروریستی است. اسلام آزادی‌خواه و مردمی با اسلام خمود و منزوی یکی دیگر از این میادین است.

وی با بیان اینکه زنده بودن حرکت فکری امام در گروی پیشبرد این راهی است که رهبر معظم انقلاب به‌درستی آن را بیان فرمودند، افزود: لازم می‌دانم از نصایح عمیق ایشان در ملاقات نمایندگان محترم در 6 خرداد با ایشان نیز تشکر کنم. تذکرات معظم‌له در تعامل قوا و رعایت اخلاق سازنده در همکاری بخش‌های مختلف و نیز عنایت ایشان به رویکرد مستحکم مجلس شورای اسلامی در اتخاذ مواضع اصیل جهت احقاق حقوق ملت و توجه به رونق اقتصاد درونی ارزشمند و حکمت‌آمیز بود.

رئیس مجلس اضافه کرد: ما این منظومه گرانقدر را پایه اقدامات خود قرار می‌دهیم که یکی از آنها استفاده از زمان باقی‌مانده مجلس در انجام وظایف اصلی و پرهیز از آغشتگی این وظایف به بحث انتخابات می‌باشد. از این جهت از کمیسیون‌های مختلف و نمایندگان می‌خواهم بر این اساس به‌تناسب وظایف کمیسیون‌ها، طرح‌ها و لوایحی را که در اهمیت بیشتری قرار دارند در این سطح بررسی و به مجلس ارائه کنند تا در دستور قرار گیرد.

لاریجانی در همین زمینه افزود: با توجه به اینکه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر انقلاب اصلاح شده و قانون رفع موانع تولید نیز ابلاغ گردیده، بر نحوه اجرای این قانون مهم و سیاست‌های آن نمایندگان نظارت داشته باشند و طبق آیین‌نامه گزارش نظارتی خود را ظرف 6 ماه به مجلس ارائه کنند.

وی ادامه داد: محور سخنان رهبری چه در مرقد امام و چه در ملاقات با نمایندگان مجلس بر مردمی کردن اقتصاد و زمینه‌سازی برای تشویق کارآفرینان بود، هریک از کمیسیون‌ها با تعامل با بخش‌های دولتی و غیردولتی تحرک در این زمینه را پیگیری کنند و موتور محرکی برای تحقق این مهم باشند.

رئیس مجلس با تأکید بر اینکه صادرات غیرنفتی یکی از محورهای اقتصاد مقاومتی است که در شرایط فعلی در اوج اهمیت قرار دارد، اظهار داشت: کمیسیون‌های مختلف با همکاری بخش‌های دولتی و غیردولتی پیگیر تحقق این امر مهم باشند و در رفع موانع تولید تلاش کنند.

لاریجانی یکی از مشکلات مهم بخش تولید را رکود دانست و تصریح کرد: لازم است کمیسیون‌های صنایع و معادن و کشاورزی با دعوت از مسئولان مختلف صنعتی و کشاورزی و نیز بانک‌ها این امر را در اولویت قرار دهند و مشکلات بخش‌های تولیدی را رفع کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به فصل تنظیم برنامه ششم توسعه و تأکیدات رهبر معظم انقلاب مناسب است مرکز پژوهش‌ها  و کمیسیون‌های مختلف مجلس بررسی محورهای اصلی برنامه ششم توسعه را متناسب با شرایط فعلی آغاز و براساس تجربیات گذشته برنامه‌ای راهبردی و عملیاتی تنظیم گردد و به‌جای تقنین مجدد، برنامه‌های اجرایی مهم در توسعه را در هر بخش مشخص و با رعایت سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی زمینه‌های توسعه ملی کشور و توسعه مناطق به‌نحو متوازن و متناسب را تدارک ببینند.  طبعاً در هیئت رئیسه مجلس سازوکار پیگیری این امور را به‌نحو هماهنگ تدارک خواهیم دید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.