قدس آنلاین؛ با ما همراه باشید با مروری بر صفحات اول امروز روزنامه ها.

از "بازار مسکن در پساتحریم" و "188سفر غیرضروری کفاشیان" تا "دردسرهای این خانم هلندی"

بازار مسکن در پساتحریم

وزارت راه و شهرسازي با انتشار پيش‌نويس نهايي طرح جامع مسكن، از 8 برنامه عملياتي در اين بخش رونمايي كرد. مطابق برآوردهاي جمعيتي، در فاصله سال‌هاي 93 تا 1405، بايد سالانه 946 هزار واحد مسكوني در كشور ساخته شود تا نياز بالقوه ناشي از ازدواج، تقاضاي انباشت، تخريب و نوسازي و... به‌صورت كامل قابل ‌پاسخگويي باشد.

روزنامه "قدس" در تیتر یک خود نوشت: "معاون وزیر تشریح کرد: جزئیات جدید از طرح جامع مسکن"

زروزنامه "دنیای اقتصاد" نیز با بیان اینکه "سند رسمی دولت برای آینده بخش ساختمان رونمایی شد"، تیتر یکی به این شرح داشت: "بازار مسکن در پساتحریم"

روزنامه "همشهری" هم در این خصوص تیتر زد: "مسکن محرومان، نقطه ضعف طرح جامع دولت"

تعادل: "طرح جامع مسکن نیازمند برنامه عملیاتی است"

ابراراقتصادی: "پرداخت تسهیلات 80میلیون تومانی تا پایان امسال"

***

حل همه مشکلات در گرو مذاکرات؛ حتی آب خوردن!

روزنامه "وطن امروز" با بیان اینکه "رئیس جمهور در آستانه دوسالگی دولت دایره تاثیرگذاری تحریم ها بر کشور را گسترده تر کرد"؛ در تیتر یک خود نوشت: "تحریم باید از بین برود تا مشکل آب خوردن مردم حل شود!"

این روزنامه همچنین به نقل از روحانی می نویسد: "آثار جایگزینی بنزین یورو4 به جای بنزین پتروشیمی را در کلانشهرها می بینید!"

روزنامه "کیهان" نیز در تیتر یک خود نوشت: "رئیس جمهور در همایش محیط زیست مطرح کرد: حل همه مشکلات در گرو مذاکرات؛ حتی آب خوردن!"

روزنامه "جوان" هم در این خصوص در تیتر یک خود نوشت: "آب و باد و خاک و جنگل هم به تحریم ها گره خورد"

روزنامه "مردم سالاری" نیز به نقل از رئیس جمهور در مراسم گرامیداشت هفته محیط زیست؛ نوشت: "تحریم های ظالمانه باید از بین برود تا مشکل محیط زیست حل شود"

گفتنی است رئیس جمهوری با اهدای جایزه محیط زیست از فعالان زیست محیطی قدردانی کرد. روزنامه "ایران" هم تیتری به این شرح داشت: "زنجیر تحریم را از پای محیط زیست باز می کنیم"

روزنامه "آفتاب یزد" هم از قول حسن روحانی در آیین دهمین دوره جایزه ملی محیط زیست، نوشت: "مسببان ایجاد تحریم خیانت کردند"

***

 

شکست اردوغان، پیروزی دموکراسی

شمارش نزدیک به 80 درصد آرا در ترکیه حاکی از آن است که حزب عدالت و توسعه توانسته 45 درصد آرا را به دست بیاورد و حزب دموکراتیک خلق‌ که نماینده کُردها است با بدست آوردن بیش از 11 درصد آرا به حد نصاب لازم برای ورود به پارلمان دست پیدا کرده است.

در همین زمینه روزنامه "شرق" با بیان اینکه "عدالت و توسعه اکثریت پارلمان را از دست داد"، نوشت: "شکست اردوغان، پیروزی دموکراسی"

***

دردسرهای این خانم هلندی

هر سفر ماریچه اسخاکه، نماینده پارلمان اروپا به ایران حاشیه ها و جنجال های خاص خود را داشته است که آخرین آن به ملاقاتش با رئیس جمهور مربوط می شود.

روزنامه "هفت صبح" با انتشار عکس اسخاکه؛ در تیتر یک خود نوشت: "دردسرهای این خانم هلندی"

روزنامه "آفتاب یزد" هم گزارشی دارد از واکنش ها نسبت به نوع پوشش نماینده پارلمان اروپا در تهران؛ در تیتر این گزارش می خوانیم: "اصولگرایان خواستار استقرار گشت ارشاد در مجلس!"

***

بنزین گران نمی شود

در شماره امروز روزنامه ها، خبرهای بنزینی در چند روزنامه به چشم می خورد. روزنامه "عصرایرانیان" در تیتر یک خود نوشت: "وزیر نفت خبرساز شد؛ بنزین گران نمی شود!"

روزنامه "هدف و اقتصاد" هم تیتر یکی به این شرح داشت: "خط بطلان بر شایعه افزایش قیمت بنزین"

روزنامه "وطن امروز" نیز از توجیه عجیب زنگنه درباره حذف سهمیه بنزین خودروهای عمومی می نویسد: "تاکسی ها سهمیه را می فروختند!"

روزنامه "اقتصاد پویا" هم از قول "وزیر نفت" نوشت: "قیمت بنزین در راستای مبارزه با فساد افزایش یافته است"

***

زنان همچنان بلاتکلیف

هنوز مشخص نیست آیا درهای ورزشگاه 12هزار نفری به روی بانوان باز خواهد شد یا خیر.

روزنامه "آرمان امروز" از قول سخنگوی ناجا، نوشت: "ابلاغی برای حضور زنان در ورزشگاه ها نداشته ایم"؛ این روزنامه در این خصوص تیتر زد: "زنان در ورزشگاه ها، شاید وقتی دیگر"

روزنامه "ابرار" هم در تیتر یک خود نوشت: "ورود بانوان به استادیوم ممنوع است"

روزنامه "قانون" نیز در این خصوص نوشت: "سخنگوی جدید ناجا در نشست خبری اعلام کرد: چراغ سبز پلیس برای حفظ امنیت در ورزشگاه ها"

این روزنامه همچنین به بررسی روند حقوقی صدور یک مجوز پرداخته است و در تیتر یک خود نوشته است: "زنان همچنان بلاتکلیف"

 ***

188سفر غیرضروری کفاشیان

همزمان با رسوایی بزرگ فیفا؛ پرونده "فساد در فوتبال ایران" در مجلس بررسی می شود.

روزنامه "ابرار ورزشی" با بیان اینکه "پرونده فساد در فوتبال در هیات رئیسه اصل 90 نهایی شد"؛ در تیتر یک خود نوشت: "تخلف فدراسیون محرز است"؛ این روزنامه همچنین از فرار مالیاتی 25میلیاردی فدراسیون و 188سفر غیرضروری کفاشیان نوشته است.

روزنامه "جوان" نیز در این خصوص نوشت: "این بار نه برنامه «نود» تلویزیون که کمیسیون اصل «نود» مجلس دست به افشاگری زده است"؛ در تیتر این روزنامه می خوانیم: "رئیس و دبیرکل 400بار پریده اند!"

روزنامه "خبرورزشی" نیز از پیگیری مجلس در آستانه برگزاری مجمع فوتبال می نویسد: "مجلس تخلفات فدراسیون فوتبال را افشا کرد"

روزنامه "امتیاز" نیز با انتشار عکسی از "بلاتر و کفاشیان" نوشت: "فوتبال خجالت زده از فساد"

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.