سینا حسینی : فرمول اجاره باشگاه استقلال و پرسپولیس به اسپانسرهای متمول راهکاری بود برای رهایی وزارت ورزش و جوانان از هزینه باشگاهداری تیم های بزرگ پایتخت، ...

منصوریان گزینه وزارت اسکوچیچ گزینه اسپانسر!

به همین منظور بلافاصله پس از منتفی شدن مزایده واگذاری دو باشگاه از طریق سازمان خصوصی سازی وزیر ورزش و جوانان دستور اجاره سه ساله این دو باشگاه را صادر کرد.

شاهرخ سبک دست پس از مذاکره جدی با مسوولان وزارت ورزش به ویژه معاون ورزشی دستگاه ورزش با ارائه یک بسته پیشنهادی موفق شد نگاه مثبت وزارت برای اجاره این باشگاه را به مدت سه سال جلب کند، هرچند هنوز خبر رسمی اجاره باشگاه به سبک دست از سوی دستگاه ورزش اعلام نشده اما از شواهد موجود پیداست که این اتفاق قطعی شده و ظرف روزهای آینده اعلام عمومی خواهد شد.

اما در این میان یک چالش بزرگ میان وزارت ورزش و اسپانسر جدید وجود دارد، وزارت ورزش و جوانان در نظر دارد اختیارات کلان باشگاه را تحت کنترل خود قرار دهد به همین منظور در پیش شرطهای اولیه به سبک دست اعلام شده که حق انتخاب مدیرعامل، اعضای هیات مدیره و سرمربی با وزارت ورزش و جوانان است اما سبک دست اعلام کرده از آنجا که قرار است هزینه‌های جاری باشگاه را تامین کند باید قدرت انتخاب مدیرعامل و سرمربی را داشته باشد.

مشخص نیست کدام یک از طرفین قدرت امتیاز گرفتن بیشتر را دارد اما بد نیست بدانید که وزارت ورزش و جوانان می خواهد با کمترین امتیاز استقلال را به سبک دست واگذار کند اما سبک دست و شرکایش می خواهند با قدرت تام این مجموعه را اجاره کنند، اما از شواهد امر پیداست که زور وزارت ورزش و جوانان در این میان بیشتر است و سرانجام سبک دست مجبور خواهد شد استقلال را با شرایطی که وزارت می خواهد به اجاره خود در بیاورد.

رسانه های خبری نزدیک به وزارت ورزش و جوانان با تایید تلویحی این اتفاق مدعی شدند گزینه اول استقلال برای سرمربیگری علیرضا منصوریان است.ناکامی استقلال طی دو فصل اخیر و تمایل زیاد هواداران این تیم برای سرمربیگری منصوریان در استقلال باعث شده تا وزارت ورزش هم وارد مذاکره با این مربی جهت حضور در استقلال شود.طبق شنیده ها شرایط برای حضور منصوریان در استقلال مهیا شده و اگر اتفاق خاصی صورت نگیرد وی هدایت استقلال را برای فصل جدید بر عهده خواهد گرفت.

قرار است تا آخر هفته اعضای هیات مدیره باشگاه استقلال و سپس سرمربی این تیم معرفی شوند. اما در شرایطی که این خبر از سوی رسانه های خبری نزدیک به وزارت ورزش منتشر شد، رسانه های نزدیک به سبک دست از مذاکره جدی او با اسکوچیچ سرمربی فصل قبل فولاد خوزستان پرده برداشتند.  این رسانه ها از قول شاهرخ سبک دست به این نکته اشاره کرد که استقلال در صورت استفاده از مربی خارجی از مربی استفاده می کند که سابقه حضور در فوتبال ایران را داشته باشد که اصلی ترین گزینه به صحبت های او دراگان اسکوچیچ است.با همه این ها حضور اسکوچیچ در استقلال در شرایطی فراهم می شود که منصوریان با استقلال به توافق نرسد و البته باشگاه فولاد قید او را بزند. حال باید دید در نهایت کدام طرف می تواند گزینه خود را به عنوان سرمربی جدید فصل بعد استقلال معرفی کند. قطعا هر یک از گزینه ها که صاحب قدرت بیشتری باشد تا پایان فصل می تواند دردسرهایی را برای طرف مقابل به وجود آورد!

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.