قدس آنلاین : رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: ۸۳۶ فقره پروانه بهره‌برداری در زمینه صنعت غذا در خراسان‌رضوی با اشتغالزایی ۳۹ هزار نفر صادرگردیده است.

اشتغال ۳۹ هزار نفر در واحدهای صنایع غذایی خراسان‌رضوی

به گزارش  قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت, معدن وتجارت خراسان رضوی ، راضیه علیرضایی اظهار کرد: در استان 836 واحد دارای پروانه بهرهبرداری صنایع غذایی با سرمایهگذاری 16 هزار و 242 میلیارد ریال و با اشتغال ۳۸ هزارو ۷۴۲ نفر می باشند.
ویخاطرنشان کرد: این رقم در مقایسه با کل صنایع غذایی کشور از نظر تعداد 8 درصد, سرمایهگذاری 9 درصد و از نظر اشتغال 11 درصد را شامل میشود.
وی با اشاره به اینکه این صنعت از نظر سرمایه گذاری بعد از کانی غیرفلزی , صنایع فلزی و شیمیایی چهارمین و از نظر اشتغال اولین رتبه را بین صنایع استان دارد تصریح کرد: صنایع غذایی در مقایسه با سایر بخشهای صنعتی استان از نظر تعداد 15 درصد , از نظر حجم سرمایه گذاری 16 درصد و از نظر اشتغال 21 درصد را شامل می شود .

علیرضایی گفت : اکثر واحدهای صنایع غذایی استان , صنایع کوچک و متوسط محسوب می شوند که می توان, تاثیر سریع بر فعال شدن دیگر حلقه های زنجیره تامین , افزایش مستقیم توان مصرف , انتقال سریع منابع دریافتی به بخشهای دیگر و تحریک آنها و سرعت بالای تاثیرگذاری مستقیم روی صنایع بالادستی , جنبی و بازار مصرف را  از مزایای این واحدها برشمرد.

وی توسعه و پیشرفت صنعت غذا همگام با استانداردهای جهانی حائز اهمیت  دانست و  افزود : فناوری های جدید از جمله نانو برای ماندگاری بیشتر , بهبود کیفیت , افزایش کارایی فرایندهای تولید و بسته بندی های مناسب مبتنی بر سلامت و بهداشت سازگار با محیط زیست  همراه با بهینه سازی مصرف انرژی از اولویت های سرمایه گذاری در این رشته صنعتی خواهد بود .

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسانرضوی با بیان اینکه عمده صادرات صنایع غذایی به کشورهای نزدیک صورت میگیرد، افزود: مهمترین بازار های هدف صادراتی برای محصولات صنایع غذایی استان , کشورهای افغانستان , تاجیکستان, ترکمنستان, روسیه, هنگ کنگ, عراق, امارات, قرقیزستان, عربستان و ... می باشند.
علیرضایی یادآور شد: در سال 1393 , صادرات 362 هزارتن محصولات صنایع غذایی به ارزش 300 میلیون دلار از خراسانرضوی صورت گرفته است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.