وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در حال حاضر ‌مشکلی برای تامین تجهیزات پزشکی نداریم.

مشکلی برای تامین تجهیزات پزشکی نداریم

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرنگار تسنیم، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی در بازدیدی که ‌از طرح‌ها و مجموعه‌های درمانی شهرستان قوچان داشت، اظهار کرد: محروم ترین افراد جامعه در حاشیه شهرها زندگی می‌کنند و تحت پوشش قرار دادن حاشیه‌نشینان از اولویت‌های این وزارتخانه در نیمه دوم سال جاری است.

وزیر بهداشت، درمان و اموزش پزشکی درباره گام بعدی طرح تحول نظام سلامت گفت: گام بعدی نظام سلامت تحقق وعده‌های داده شده و انجام کارهای آغاز شده است. توسعه فضای آموزشی و تکمیل تخت‌های ویژه آی.سی.یو و سی.سی.یو  به تعداد 1500 تخت تا پایان امسال دنبال می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به بخش بهداشت دهان و دندان خاطرنشان کرد: در سال جاری سعی خواهیم داشت اجرای طرح دندانپزشکی در 6 مقطع ابتدایی به‌طور کامل اجرایی شود.

وزیر بهداشت در زمینه تاثیر تحریم‌ها بر بهداشت و درمان کشور بیان داشت: دارو و تجهیزات پزشکی شامل تحریم نیست ولی تحریم‌ها بر انتقال پول و شرکت‌های دارویی تاثیر گذار بوده و در حال حاضر نیز مشکلی برای تامین تجهیزات پزشکی نداریم.

وی با اشاره به ضریب 81 درصدی اشغال بیمارستان قوچان تصریح کرد: با توجه به ضریب 81 درصدی اشغال تخت‌ها باید در آینده‌ای نزدیک به فکر احداث بیمارستان جدید در قوچان باشیم.

قاضی زاده هاشمی اظهار داشت: در این سفر کلینک ویژه به مساحت 1000 متر و ساختمان زایشگاه تجهیز و تکمیل تجهیزات پزشکی از قبیل رادیولوژی و سونوگرافی را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی در مورد اجرای طرح پزشک خانواده در سطح  شهرستان‌ها تصریح کرد: ‌دولت مصمم به اجرای این طرح است؛ در صورت تامین اعتبار لازم این طرح به مرور زمان به‌طور کامل اجرا می‌شود.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.