قدس آنلاین: رئیس ستاد دیه استان اصفهان گفت: 800 زندانی جرایم غیر عمد در زندان‌های استان اصفهان در بند هستند که برای آزادی آنها 5.0 میلیارد ریال اعتبار لازم است.

آزادی800 زندانی جرایم غیر عمد اصفهان در گرو 500 میلیارد ریال اعتبار

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، مجید احسانی در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه در سال گذشته 715 زندانی جرایم غیر نقد استان با کمک خیران آزاد شدند، اظهار کرد: زندانیان آزاد شده استان اصفهان 8 درصد از کل زندانیان آزاد شده کشور را شامل می‌شوند که با اعتبار 56 میلیارد تومان توسط خیران آزاد شده‌اند.

وی افزود: در سال 93 گذشت شاکیان برای آزادی زندانیان 20 میلیارد تومان بود که این رقم حدود 30 درصد از میزان بدهی مالی شاکیان از زندانیان را شامل می‌شود.

رئیس ستاد دیه استان اصفهان تصریح کرد: استان اصفهان در زمینه آزادی زندانیان جرایم غیر عمد رتبه دوم و در میزان کمک به زندانیان رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه هزینه آزادی زندانیان از سه منبع تهیه شده است، گفت: زندانیان جرایم غیرعمد استان در سال گذشته با استفاده از کمک 5 میلیارد تومانی بلاعوض خیرین استان، کمک 7 میلیارد تومانی بلاعوض ستاد دیه و مابقی از محل تسهیلات بانکی بند «ب» تبصره 17 قانون بودجه سال 93 و از محل تسهیلات صندوق تامین خسارت‌های بدنی تامین شده است.

احسانی اضافه کرد: سال گذشته 22 زندانی زن با کمک یک میلیارد و 300 میلیون تومانی از بند رهایی یافتند که 18 نفر از این زندانیان زن به دلیل جرایم مالی و چهار نفر به دلیل دیه راهی زندان شده‌ بودند.

وی بیان کرد: در حال حاضر 800 زندانی نیازمند جرایم غیر عمد در زندان‌های استان اصفهان به سر می‌برند که به طور سر جمع نیازمند 50 میلیارد تومان کمک خیران هستند.

رئیس ستاد دیه استان اصفهان با بیان اینکه زندانیان جرایم غیر عمد چهار درصد از کل زندانیان استان را تشکیل می‌دهند، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 46 نفر از زندانیان جرایم غیر عمد با اعتبار 3 میلیارد و 200 میلیون تومان از بند زندان رها شده و به خانواده بازگشتند.

وی با اشاره به افزایش 100 درصدی زندان جرایم غیر عمد و مالی در استان اصفهان تاکید کرد: زندانیان جرایم غیر عمد زیاد نیست اما میزان بدهی آنها بسیار زیاد است که بر همین اساس با کمک 400 خیریه و نیز شرکت فولاد مبارکه، کمک‌های ستاد دیه، تسهیلات بانکی و گذشت اولیای دم که خود این افراد به نوعی خیر هستند، تامین می‌شود.

احسانی در پایان از برپایی نمایشگاه و فروشگاه آثار هنری اهدایی خیرین و نیکوکاران به ستاد دیه استان اصفهان در تالار فرشچیان خبر داد و اضافه کرد: این نمایشگاه از 9 تا 14 تیرماه و برای کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد استان اصفهان دایر است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.