به گفته یکی از تهیه‌کننده‌های سینما؛ زمان "بازیگرسالاری" به اتمام رسیده ودستمزدهای ۳۰۰ میلیون تومانی بازیگران باید به فیلم‌نامه‌نویسانی که کمتر از پنج میلیون تومان می‌گیرند؛ شیفت داده شود.

پایانِ بازیگرسالاری و دستمزدهای ۳۰۰ میلیونی بازیگران

علی سرتیپی (تهیه‌کننده فیلم ورود آقایان ممنوع) با بیان این مطلب که آمار فروشِ  ^ـ7 فیلم دخترـ پسری که از عید تاکنون اکران شده؛ نشانگر عدم استقبال مردم از چنین فیلم‌هایی‌‌ست؛ به خبرنگار ایلنا گفت: شرایطی پیش آمده که خوشبختانه فیلم‌های فاقد استانداردهای لازم و ضعیف ازنظر کارگردانی و فیلم‌نامه با شکستِ مالی صد در صدی در گیشه مواجه می‌شوند.

او با تاکید بر این مطلب که دورانِ بازیگرسالاری به پایان رسیده؛ افزود: دیگر فیلمی به صرفِ برخورداری از یک چهره نمی‌تواند مخاطب را به سینما بکشاند و با این شرایط باید روی فیلم‌نامه سرمایه‌گذاری کرد.

سرتیپی؛ اساس فیلم و فیلم‌نامه را مهمتر از بازیگر می‌داند و در پاسخ به این سئوال که بهترین نسخه در شرایط فعلی برای سینما چیست؟ می‌گوید: با شرایطی که هم‌اکنون وجود دارد؛ باید قراردادهای 200 یا 300 میلیون تومانی بازیگران با دستمزدهای دو تا پنج میلیون تومانی فیلم‌نامه‌نویسان جابجا شوند و دستمزدهای میلیونی به سمتِ نویسندگان شیفت شود که آن‌ها ترغیب به نوشتن فیلم‌نامه‌های قوی شوند.

تهیه‌کننده‌ی فیلم "شهرموش‌ها" بالارفتن آگاهی مردم و فضای گفت‌وگو که در شبکه‌های اجتماعی به وجود آمده را دلیل بالا رفتن سطح سلیقه مردم عنوان کرد و گفت: مردم دیگر فیلمِ بد نمی‌بینند و چنین فیلم‌هایی ازسوی مردم پس زده می‌شوند.

سرتیپی؛ شرایط فعلی را برای سینما سخت ارزیابی می‌کند زیرا از یکسو توقع مردم از فیلم‌ها بالا رفته و ازسوی دیگر سطحِ کیفی فیلم‌نامه تغییری نکرده. او در ادامه می‌گوید: اکثر فیلم‌نامه‌هایی که به دست ما می‌رسد؛ بی‌مایه و بی‌استخوان هستند که جای کار ندارند. درصورتی‌که بتوانیم بازیگران را در فیلم‌نامه‌های درست به‌کار بگیریم؛ نتیجه کار موفقیت‌آمیز خواهد بود و دیگر بازیگران تضمینِ فروش فیلم محسوب نمی‌شوند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.