قدس آنلاین : رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: یکی از چالش‌های پیش‌روی فعالان اقتصادی که خواستار صادرات و واردات هستند، دریافت مفاصا حساب از اداره‌کل مالیاتی است که شرایط دشواری را برای آنان ایجاد کرده ، این در حالی است که مسیرها باید برای فعالان اقتصادی هموار شود.

مسیرها باید برای فعالان اقتصادی هموار شود

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، سید عبدالوهاب در دومین جلسه بررسی رفع زمینه‌های ارتکاب جرائم مالیاتی در دادگستری اصفهان، خواستار تسهیل در صدور مفاصا حساب مالیاتی برای فعالان اقتصادی شد.
وی اظهار داشت: برای رفع مشکلات تولید و افزایش فعالیت‌های اقتصادی در داخل کشور، چالش های مالیاتی فعالان اقتصادی اصفهان باید برطرف شود.
رییس اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد: یکی از چالش‌های پیش‌روی فعالان اقتصادی که خواستار صادرات و واردات هستند، دریافت مفاصا حساب از اداره‌کل مالیاتی بوده که شرایط دشواری را برای آنان ایجاد کرده است.
وی افزود: براساس مفاد ماده 186 قانون مالیات‌های مستقیم، صدور یا تجدید یا تمدید کارت بازرگانی و پروانه کسب یا کار اشخاص حقیقی یا حقوقی از طرف مراجع صلاحیت‌دار، منوط به ارائه گواهی از اداره امور مالیاتی مربوطه مبنی بر پرداخت یا ترتیب پرداخت بدهی مالیاتی قطعی شده است‌.
سهل‌آبادی بیان کرد: فعالان اقتصادی برای دریافت گواهی مفاصا حساب سال گذشته مجبور به پرداخت همه مالیات‌های امسال اعم از اظهارنامه معاملات فصلی، حقوق و دستمزد، مالیات بر ارزش افزوده و غیره هستند.
وی یادآور شد: بر اساس این ماده قانونی اداره مالیاتی باید نسبت به مالیات‌های قطعی شده، فعال اقتصادی ارائه نظر کند.
وی تاکید کرد: سخت‌گیری‌های فراتر از قانون سبب کاهش تعداد کارت بازرگانی در استان شده و برای رونق کسب و کار در استان اصفهان باید زمینه فعالیت‌های تجاری را فراهم ساخت‌.
رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان در این نشست اظهار داشت: سازمان‌های دولتی باید قانون را اجرا کنند و فراتر از آن عمل نکنند.
احمد خسروی‌وفا همچنین خواستار بررسی رفع زمینه‌های ارتکاب جرائم مالیاتی و فرار مالیاتی شد و گفت: دادگستری با همکاری اداره مالیاتی و اتاق بازرگانی می‌تواند در این راستا همکاری نزدیکی داشته باشند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.