معاون هماهنگی شرکت توانیر گفت: تصمیم استاندار خوزستان در کم کردن ساعات کاری ادارات، باعث کاهش پیک مصرف برق شده است.

کم کردن ساعت کاری در خوزستان باعث کاهش پیک مصرف برق شد

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا خوش خلق پیش از ظهر امروز یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیران شرکت توزیع نیروی برق استان خوزستان اظهار کرد: با توجه به اینکه شرکت های توزیع نیروی برق وظیفه خدمت رسانی به مردم را دارند، تاسیسات و امکانات فعلی نزد این شرکت ها امانت مردمی است و باید در حفظ و نگهداری آن کوشا باشیم.

وی افزود: باید به گونه ای عمل کنیم که شرایط فعلی کشور به سمت بهبود ساختار حرکت کند و باید اینکار در نهایت به سمت رونق اقتصادی کشور نیز حرکت می کنیم.

خوش خلق ضمن قدردانی از تصمیم استاندار خوزستان به دلیل کاهش ساعات کاری ادارات و دستگاه های دولتی عنوان کرد: این کار موجب پائین آمدن ساعت پیک مصرف در استان خوزستان که بی شک به علت گرمای شدید در این موقع از سال مردم به مصرف برق بیشتری نیاز دارند، می شود و این امر مورد قبول وزارت نیرو نیز قرار دارد.

معاون هماهنگی شرکت توانیر ادامه داد: این تصمیم استاندار خوزستان موجب کاهش پیک مصرف تا ۳۰۰ مگاوات شده است.

خوش خلق اظهار کرد: هم اینک بیش از ۷۳ هزار مگاوات ظرفیت نصب شده تولید برق در کشور داریم که به ۳۲ میلیون مشترک برق رسانی می شود.

وی عنوان کرد: پیک برق در سال گذشته تا ۴۹ هزار مگاوات افزایش داشته است که در هفته گذشته پیک بار شبکه به رقم سال گذشته رسید و پیش بینی می شود این رقم در سال جاری به ۵۱ تا ۵۲ هزار مگاوات برسد.

خوش خلق با اشاره به اینکه خوزستان در سال های گذشته به دلیل جنگ تحمیلی دچار خسارت فراوانی شد، بیان کرد: مشکلات ناشی از تلفات تجهیزات برق در جنگ تحمیلی به گونه ای بوده که همیشه درگیر بازسازی شبکه برق هستیم و مشکلات ناشی از جنگ در آن ملموس است.

معاون توانیر با بیان اینکه پیش بینی می‌شود امسال ۵۱ هزار مگاوات در کشور پیک مصرف برق داشته باشیم، افزود: در حال حاضر ۱۰۰ درصد جامعه شهری و ۹۹.۸ درصد جامعه روستایی تحت پوش شبکه برق هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم از زحمات ۲۱ ساله اسدالله اسدیان تقدیر شد و رضا غضنفری به عنوان مدیرعامل جدید شرکت توزیع نیروی برق خوزستان معرفی شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.