گناباد-خبرنگارقدس: نماینده مردم شهرستانهای گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی گفت: بهبود و روان‌سازی فضای کسب و کار از شرایط مهم و اولیه  اقتصاد مقاومتی است.

بهبود  فضای کسب و کار از شرایط اولیه اقتصاد مقاومتی است

 حجت الاسلام محمد رجایی در گفت‌و‌گو با خبرنگاران در گناباد افزود: فراکسیون اقتصاد مقاومتی در مجلس در جهت پیگیری ایجا د بستر برای افتصا د مقاومتی به وجود آمده است.

وی گفت : در اقتصاد مقاومتی باید مسیرهای یک اقتصاد درونگرا شناسایی شود و در این مسیر بهبود فضای کسب و کار بسیار مهم است.

رئیس فراکسیون اقتصاد مقاومتی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در بعضی از کشورها زمان صدور مجوزهای لازم برای ایجاد یک بنگاه تولیدی به دو روز رسیده است که متأسفانه در کشور ما این زمان بسیار طولانی است.

وی گفت: ما در مجلس  شورای اسلامی  به دنبال شناخت قوانین مزاحم هستیم تا از طریق اصلاح این قوانین، فضای کسب و کار بهتر شود.

این نماینده مجلس اضافه کرد: برنامه ششم توسعه بر اساس اقتصاد مقاومتی پایه‌ریزی می‌شود.

رجایی در خصوص پروژه فاضلاب شهری گناباد که به قول مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب  خراسان رضوی بعد از 10سال فقط 10 درصد پیشرفت داشته است، گفت: در این پروژه باید بخش خصوصی وارد شود و متأسفانه مشکل نبود سرمایه‌گذار از موانع جدی انجام این پروژه است.

وی گفت : اگر بخش خصوصی وارد شود، این پروژه توجیه اقتصادی بسیار خوبی دارد.

خبرنگاری در خصوص منطقه ویژه اقتصادی گناباد پرسید که رجایی گفت :در دولت قبلی لایحه منطقه ویژه اقتصادی گناباد و 6 شهر دیگر به مجلس تقدیم شد که دولت جدید این لایحه را پس گرفت.

وی ادامه داد: با پیگیری‌هایی که انجام شد، در شهرک صنعتی کاخک گناباد، زیرساختهای یک منطقه ویژه اقتصادی فراهم می‌شود.نماینده مردم شهرستانهای گناباد و بجستان در مجلس در مورد مجتمع آموزش عالی گناباد هم گفت : این مرکز آموزشی تا کنون پیشرفت خوبی داشته و تا حد یک مجتمع ارتقا یافته است و اگر دو دانشکده دیگر در آن دایر شود، به دانشگاه تبدیل می‌شود.

وی در خصوص محل ساخت ساختمان جدید این مجتمع آموزشی گفت : سه زمین برای ساخت این واحد آموزش عالی در نظر گرفته شده که در خصوص آنها پیگیری‌های کارشناسی انجام می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.