قدس آنلاین؛ با ما همراه باشید با مروری بر صفحات اول برخی از روزنامه ها.

از "هشدار ظریف به وزیران خارجه ۱+۵" تا "پایان یک قهر ۳۶ساله"

روز قدس؛ روز «قدر» جهان اسلام

سران قوا، مراجع تقلید، چهره های سیاسی و احزاب و نهادها مردم را برای حضور در راهپیمایی پرشکوه روز قدس دعوت کردند.

روزنامه "قدس" از فراخوان برای حضور در مراسم با شکوه روز جمعه می نویسد. در تیتر روزنامه "قدس" در این خصوص می خوانیم: "روز قدس؛ روز «قدر» جهان اسلام"

روزنامه "قدس" می نویسد: "آیت الله واعظ طبسی: حضور در راهپیمایی روز قدس پشتوانه عزت ملی است"

روزنامه "کیهان" هم در تیتر یک خود نوشت: "میقات قدس؛ دخترم! گریه نکن، تنهایت نمی گذاریم"

روزنامه "شهروند" نیز از "دعوت رئیس جمهوری از مسلمانان برای حضور در مراسم روز جهانی قدس" نوشت.

تیتر یک روزنامه "جام جم" هم به این شرح است: "یک دنیا فریاد علیه اشغالگران قدس"

روزنامه "جوان" نیز در تیتر یک خود نوشت: "دعوت مسئولان و نهادها از مردم برای حضور در راهپیمایی فردا؛ روز قدس علیه کودک کشی از فلسطین تا یمن"

روزنامه "ایران" هم با بیان اینکه "آزادیخواهان ایران و جهان برای دفاع از مظلومیت فلسطینیان بار دیگر به میدان می آیند"  در تیتر یک خود نوشت: "فردا؛ روز حمایت مردمی از «قدس»"

***

هشدار ظریف به وزیران خارجه 1+5

در تیتر یک روزنامه "قدس" از پاسخ "ظریف" در واکنش به تهدید "موگرینی" مبنی بر ترک میز مذاکره می خوانیم: "هرگز یک ایرانی را تهدید نکنید"

این اظهارنظر تیتر یک روزنامه "اعتماد" هم هست. این روزنامه از این پاسخ "ظریف" به عنوان "ایستادگی تیم مذاکره کننده در برابر زیاده خواهی ها"  یاد می کند.

روزنامه "شهروند" هم پاسخ ظریف به موگرینی را تیتر یک خود کرده است و از آن به عنوان "هشدار ظریف به وزیران خارجه 1+5" یاد کرده است.

***

واپسین هشدارها

روزنامه "اعتماد" با بیان اینکه: "اگر ایران و 1+5 تا سحر جمعه به وقت وین به توافق نرسند، فرصت کنگره امریکا برای تایید یا رد برجام از 30 به 60 روز افزایش پیدا خواهد کرد"؛ تیتر زد: "24ساعت سرنوشت ساز"

روزنامه "شهروند" هم می نویسد: "نشانه ها حاکی از آن است که خط پایان مذاکرات هسته ای نزدیک شده و نتیجه روز یکشنبه اعلام خواهد شد"

روزنامه "ایران" از "نفسگیرترین جدال دیپلمات ها در وین" می نویسد. در این روزنامه از قول "عراقچی" می خوانیم: "متن اصلی توافق جامع هسته ای تقریبا کامل شده است"

روزنامه "جوان" نیز از "6 یا 7 اختلاف تا توافق" می نویسد.

روزنامه "کیهان" نیز در ستون "خبرویژه"اش نوشت: "منابع سیاسی و خبری مختلف، تعداد موارد اختلافی باقی مانده در مذاکرات را بین 3 تا 10 مورد عنوان می‌کنند. مذاکرات برای چندمین بار و این بار تا جمعه تمدید شده است."

"کیهان" به نقل از "خبرگزاری فرانسه از وین و از قول یک دیپلمات غربی" می نویسد: "مسائل باقی مانده خیلی خیلی سخت است و برداشتن پرانتزهای حل نشده بسیار بسیار دشوار به نظر می‌رسد."

روزنامه "وطن امروز" در تیتر یک خود نوشت: "گزارش ها حاکی از نقض اصول توافق خوب در مذاکرات هسته ای است" این روزنامه در تیتر یک خود می نویسد: "واپسین هشدارها"

در این روزنامه می خوانیم: "یک سناریوی محتمل این است که آمریکایی‌ها در ساعات آخر، حاضر به امتیازدهی درباره تحریم‌های تسلیحاتی و حتی زمان توافق شوند به شرط اینکه برنامه تحقیق و توسعه ایران به میزانی که آنها می‌خواهند محدود شود. این سناریویی است که تیم مذاکره‌کننده باید عمیقا از آن مراقبت کند."

روزنامه "کیهان" همچنین می نویسد: "رمزگشایی عراقچی از بن بست مذاکرات؛ آمریکا حاضر نیست از تحریم ها دست بردارد"

این روزنامه همچنین در ستون "خبرویژه" خود می نویسد: "روزنامه وطن امروز در صفحه اختصاصی خود در یک شبکه اجتماعی، از جلسه یکی از مدیران دولتی با برخی رسانه‌ها برای توجیه مطبوعات! برای ایام پس از توافق و ممنوعیت استفاده از واژه «توافق بد» در تحلیل‌ها و گزارش‌ها خبر داد."

***

پایان یک قهر 36ساله؟

روزنامه "آرمان امروز" به نقل از "آیت الله هاشمی" در تیتر یک خود نوشت: "بازگشایی سفارت آمریکا غیرممکن نیست"

روزنامه "آفتاب یزد" هم از "گمانه زنی ها از رابطه ایران و آمریکا پس از توافق هسته ای" می نویسد. در تیتر این روزنامه می خوانیم: "پایان یک قهر 36ساله؟"

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • خرمدینیان IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۸
    0 0
    زنده باد ایران آریایی،هرگز زانو نخواهم زد حتی اگر سقف خانه از قدم کوتاهتر باشد.