قدس آنلاین: مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی از افزایش ۷ درصدی تعداد داوطلبان اهدا خون در این استان همزمان با شب‌های قدر امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: بیش از ۲ هزار نفر در شب‌های قدر خون خود را نیازمندان اهدا کردند.

بیش از ۲ هزار نفر در شب‌های قدر خون خود را نیازمندان اهدا کردند

به گزارش قدس آنلاین، سیما حقیقی مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: امسال در طول شب‌های نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان 2 هزار و 529 داوطلب به پایگاه‌های خون خراسان رضوی مراجعه کردند که از این تعداد 2 هزار و 12 نفر شرایط اهدا را داشتند.


وی افزود: هزار و 574 نفر از این تعداد به پایگاه‌های اهدای خون در مشهد مراجعه کردند و در این میان پایگاه امام رضا(ع) در این شهر بیشترین مراجعه کننده را داشت و 33 درصد از کل خون‌های اهدایی دریافت شده را به خود اختصاص داد.

حقیقی خاطرنشان کرد: هفت پایگاه اهدا خون در مشهد، شامل پایگاه امام رضا(ع) در میدان شریعتی، پایگاه امید نبش خیابان شیرازی 3، پایگاه رضوی در باب الرضا(ع)، پایگاه شهید کریمی در قاسم آباد، پایگاه میلاد در استقلال، پایگاه مهر در ابوطالب 33 و پایگاه سیار مستقر در ضلع غربی بوستان ملت مشهد هستند.

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی همچنین با اشاره به کاهش ذخائر انواع فرآورده‌های خونی در سطح استان از مردم مؤمن و همیشه در صحنه خراسان رضوی خواست تا اهدا را منوط به مناسبت‌ها نکرده و در روزهای پیش‌رو نیز با مراجعه به پایگاه‌ها نسبت به تامین ذخایر حیاتی خون برای بیماران نیازمند اقدام کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.