قدس آنلاین: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره)خراسان شمالی گفت: زنان سرپرست خانوار ناشی از طلاق که زیرپوشش این نهاد هستند از دو درصد پارسال به چهار درصد در سال جاری رسیده است

افزایش زنان سرپرست خانوار ناشی از طلاق در خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بجنورد، عباس اهرابی گفت: هم اکنون 21 هزار زن سرپرست خانوار زیر حمایت کمیته امداد در استان هستند.


وی با بیان اینکه سن زنان سرپرست خانواری که مددجوی کمیته امداد هستند، پایین آمده است ادامه داد: در مناطق شهری سن زنان سرپرست خانوار بیشتر از مناطق روستایی پایین آمده است.

وی گفت: میانگین سنی زنان سرپرست خانوار کمیته امداد 64 سال بود که این عدد امسال به 61 سال رسیده است.
وی ادامه داد: هم اکنون سن ورودی زنان سرپرست خانوار 22 سال است در صورتی که این سن طی سال های گذشته 40 سال بود.

اهرابی افزود: بعد از طلاق، فوت همسر یکی دیگر از عواملی است که زنان سرپرست خانوار به این نهاد مراجعه می کنند، ولی در گذشته زنان سرپرست خانوار بیشتر به دلیل کهولت سن تقاضای حمایت می کردند.
وی به خدمات کمیته امداد به زنان سرپرست خانوار اشاره کرد: پرداخت تسهیلات اشتغال زایی به زنان سرپرست خانوار، ساخت مسکن وارایه خدمات درمانی وبیمه های تامین اجتماعی از جمله خدمات کمیته امداد در راستای توانمندسازی و خودکفایی این افراد است.

اهرابی، همچنین خاطر نشان کرد:از سوی این نهاد به زنان سرپرست خانوار نیازمند که ازدواج کنند نیز جهیزیه 20 میلیون ریالی اعطا می شود.
وی گفت: کمیته امداد در برخی موارد منازل مسکونی زنان سرپرست خانواری را که نیازمند به تعمیر و مرمت بوده با کمک خیران تعمیر کرده است، و برای تعدادی از خانواده های شهری نیز مسکن مهر ثبت نام کرده است.

وی ادامه داد: با توجه به این که زنان سرپرست خانوار استان بیشتر دچار مشکلات اقتصادی هستند، از سوی کمیته امداد به آنان ماهانه کمک معیشت تا سقف یک میلیون ریال برای رفع احتیاجات اولیه پرداخت می شود وهمچنین اشتغالزایی پایدار نیز صورت می گیرد.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.