قدس آنلاین-تبریز:مدیرکل زندان‌های استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه بیش از ۷۰ درصد زندانیان استان در حد مقطع ابتدایی سواد دارند؛ گفت: هر چقدر تحصیلات علمی در جامعه پایین‌تر باشد به همان اندازه فراوانی زندانیان بیشتر می‌شود.

سواد ۷۰ درصد زندانیان آذربایجان‌شرقی مقطع ابتدایی است

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، میرعلی‌اکبر بنی‌هاشمی امروز در آیین جشن حمایت از خانواده‌های زندانیان شهرستان بناب اظهار داشت:  انجام بزه توسط مجرمان بیشتر به علت فقر اعتقادی و مذهبی روی داده و این افراد با کوچک‌ترین لغزش مسیر انحرافی را انتخاب و از قانون شریعت و اخلاق انسانی فاصله می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه بیش از 70 درصد زندانیان استان در حد مقطع ابتدایی سواد دارند؛ افزود: هرچه‌قدر تحصیلات علمی در جامعه پایین‌تر باشد به همان اندازه فراوانی زندانیان بیشتر می‌شود.
بنی‌هاشمی با بیان اینکه فقر مالی از دلایل عمده بزهکاری در جامعه است؛ افزود: توجه به سلامت جسمانی زندانی، ارتقای اعتقادی، مذهبی، آموزش اشتغال و بازپروری تربیتی برای برگشت به جامعه از جمله اقدامات تدوین شده برای اصلاح زندانیان است.
مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی آذربایجان‌شرقی با تأکید بر اینکه خانواده‌های زندانیان یکی از آسیب‌پذیرترین اقشار جامعه محسوب می‌شوند؛ تصریح کرد: ایجاد انجمن‌های حمایت از زندانیان و خانواده‌های زندانیان در همین زمینه انجام گرفته تا نگذارند خانواده‌های زندانیان دچار آسیب‌های اجتماعی شوند.
بنی‌هاشمی خاطرنشان کرد: مجرم وقتی طعم تلخ مجازات را می‌چشد، آسیب‌های شدیدی به خود و خانواده‌اش وارد می‌شود که انجمن‌های حمایت از زندانیان در کاهش این آسیب‌ها نقش بسزایی ایفا می‌کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.