قدس آنلاین: لاستیک عاملی کلیدی در راحتی سرنشینان یک خودرو و بهبود عملکرد آن است، اما ممکن است روزی فرا رسد که آنها انرژی یک خودرو را نیز تأمین کنند.

لاستیکی جدید که انرژی خودرو را تامین می کند

به گزارش گروه خواندنی های قدس آنلاین، شرکت گودیئر یک لاستیک مفهومی جدید را در نمایشگاه بین المللی خودروی ژنو رونمایی کرده که می تواند گرمای ایجاد شده در حین حرکت را به انرژی تبدیل نموده و از آن برای تأمین نیروی مورد نیاز خودرو استفاده نماید.

این لاستیک که BH03 نام دارد، شاید فوق العاده ترین تایری باشد که در عمر خود دیده اید. کمپانی سازنده این محصول در نظر دارد حرارت را به طرق مختلفی در داخل آن جمع کند؛ نخستین روش شاید، ساده ترین آنها باشد: وصله های سیاه رنگی که روی سطح شان دیده می شوند ( به ویژه زمانی که خودروی خود را در محلی گرم پارک کرده باشید) حرارت را از نور خورشید دریافت می کنند.

همچنین در حین حرکت تایرها روی سطح جاده نیز، در اثر اصطکاک شان با سطح جاده، مقداری گرما تولید می شود که آن نیز جمع آوری شده و برای تامین انرژی مورد نیاز خودرو مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

البته باید بگوییم که تکنولوژی ارائه شده از سوی شرکت گودیئر یک مدل مفهومی است و تا زمانی که بتوانید آن را از فروشگاه ها خریداری کنید راه زیادی باقی مانده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.