عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: هنوز دغدغه‌های ما نسبت به وضعیت موضوع موشکی جمهوری اسلامی در قطعنامه دیروز شورای امنیت، رفع نشده است.

دغدغه ما نسبت به موضوع موشکی در قطعنامه شورای امنیت رفع نشده است
به گزارش قدس آنلاین، عباسعلی منصوری آرانی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای وین و صدور قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، درباره موضوع موشکی ایران اظهار داشت: در این رابطه باید مساله را به دو قسمت تفکیک کنیم؛ بخشی از آن موشک‌های بالستیک با قابلیت حمل کلاهک‌های هسته‌ای است که قطعاً این موضوع در دکترین دفاعی و امنیتی ما وجود ندارد.

وی در توضیح این مساله گفت: ما بر اساس اعتقادات دینی خود و نیز فتوای مقام معظم رهبری، هرگز به دنبال سلاح‌های کشتار جمعی نبوده‌ایم، نیستیم و نخواهیم بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به جنبه دوم موضوع موشکی و ارتباط آن با جمهوری اسلامی، تصریح کرد: اینکه بخواهند کلیت موشک‌های بالستیک را به طور عام خط قرمز بکشند، این قابل قبول نیست چرا که این مساله از نیازمندی‌های سیستم دفاعی و فناوری ما برای پرتاب ماهواره‌ها، مبارزه با تروریسم و صیانت از جغرافیا و ارزش‌های ماست.

منصوری آرانی تاکید کرد: بدیهی است که نمی‌توانیم چنین مساله‌ای را قبول کنیم و جزو خطوط قرمز ماست و با لحاظ کردن این تفکیک، می‌توانیم در رابطه با موضوع موشکی در قطعنامه اخیر شورای امنیت نظر بدهیم.

وی با بیان اینکه قطعنامه اخیر شورای امنیت نسبت به قطعنامه‌های قبلی بهتر است، در عین حال اظهار داشت: اما هنوز دغدغه‌های ما در رابطه با موضوع موشکی در این قطعنامه رفع نشده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در رابطه با محدودیت‌های موشکی در برنامه جامع اقدام مشترک نیز گفت: تا جایی که اطلاع دارم چنین اشاره‌ای نشده، اما مجدداً آن را بررسی خواهیم کرد.

منصوری آرانی درباره ادامه این مسیر نیز گفت: الان ما کار خاصی نمی‌توانیم انجام دهیم البته وزارت امور خارجه دیروز بیانیه‌ای صادر کرد که حرکت خوبی بود، مجلس نیز در رابطه با موضوع توافقنامه وین بررسی و اعلام نظر خواهد کرد.

وی در پایان با اشاره به تصویب طرح تشکیل کمیسیون ویژه بررسی «برجام» در جلسه امروز مجلس، خاطرنشان کرد: برای عضویت در این کمیسیون نامزد خواهم شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.