قدس آنلاین – سبزوار : فرماندارشهرستان داورزن گفت: این شهرستان در غرب استان خراسان رضوی با داشتن آثار تاریخی و جاذبه های طبیعی فراوان محل مناسبی برای بازدید مسافران و گردشگران است.

بناهای تاریخی و گردشگری داورزن برای مردم و مسافران ناشناخته است

رضا فلاحی در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلایندر سبزوار افزود: بسیاری از بناهای تاریخی و گردشگری این شهرستان برای مردم و مسافران شناخته شده نیست.

وی با اشاره به عبور سالانه حدود 20 میلیون مسافر و زائر از مسیر این شهرستان گفت: باید با معرفی قابلیت های فرهنگی و جاذبه های گردشگری منطقه زمینه توقف مسافران و زائران را در این شهرستان مهیا کنیم.

وی آسیاب های آبی و بادی، کاروانسراهای تاریخی بین راهی، مساجد قدیمی، یخدان ها، آتشکده آذربرزین مهر، روستاهای قدیمی مزینان و باشتین را بخشی از آثار تاریخی و دیدنی این شهرستان ذکر کرد.

فرماندار داورزن مناطق ییلاقی و آبشارهای منطقه بفره و کویر جنوب داورزن را هم بخشی از جاذبه های طبیعی و جذاب این شهرستان برشمرد.

وی با اشاره به ده ها اثر تاریخی و فرهنگی شناسایی شده در داورزن یاد آور شد : شهر داورزن و تعدادی از روستاهای قدیمی این شهرستان در کنار جاده باستانی ابریشم و در حاشیه جاده اصلی تهران - مشهد قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه روستای قدیمی مزینان زادگاه دکتر علی شریعتی در پنج کیلومتری شهر داورزن و در حاشیه کویر قرار دارد که برای مسافران بسیار دیدنی است ادامه داد: کاروانسرای تاریخی مزینان نیز در ضلع جنوب غربی روستای مزینان و در حاشیه راه قدیم ابریشم یک اثر تاریخی جذاب است.

فرماندار داورزن با اشاره به اینکه روستای تاریخی باشتین که نام آن یادآور قیام سربداران است در جنوب روستای ریوند داورزن قرار دارد تصریح کرد :  آتشکده آذربرزین مهر در 35 کیلومتری شمال غربی سبزوار و در میان ارتفاعات شمالی روستای ریوند شهرستان داورزن بر فراز کوهی صخره ای واقع است که بسیار دیدنی است.

وی خاطر نشان کرد : آذربرزین مهرکه یکی از سه آتشکده مهم ساسانیان بوده و اکنون چهار طاقی بیشتر از آن باقی نمانده است ، با شماره 4035 در فهرست آثار ملی کشوربه ثبت رسیده است.

وی گفت: مناطق تاریخی بادغوس، تپه های سیزده به در، دهها مساجد تاریخی و اماکن مذهبی و جاذبه های طبیعی از دیگر مکانهای زیارتی و دیدنی شهرستان داورزن هستند.

فرماندار داورزن با بیان اینکه 25 بقعه متبرکه در این شهرستان وجود دارد افزود: این اماکن مذهبی نیز آماده میزبانی از مسافران و زائران می باشند . /  انتهای پیام  

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.