کاوه اسماعیلی: یکی از محبوب ترین کاپیتانهای پرسپولیس طی سالهای گذشته، کریم باقری بوده که به خاطر کاریزمای ذاتی‌اش، می‌توانست به راحتی تیم را داخل زمین و رختکن کنترل کند.

 هنوز که اتفاقی نیفتاده تا تیم را آنالیز کنیم

 او آدم بسیار مهربانی است، البته اگر حوصله داشته باشد، وگرنه چندان اهل معاشرت و به خصوص انجام مصاحبه نیست. با آقا کریم درباره مسایل مختلف صحبت کردیم که می‌خوانید:

    غیبت در اردوی ترکیه را با حضور  در تمرینات پرسپولیس به محض رسیدن به تهران جبران کردید. اوضاع خوب پیش می‌رود؟

- من به دلیل مشکلات شخصی به اردوی ترکیه نرفتم. باید یکسری کارها را در تهران انجام می‌دادم. وقتی تهران هستم و کاری ندارم و از سوی دیگر تیم هم برگشته، چه دلیلی دارد به محل تمرین پرسپولیس نروم؟ به هر حال مربی این تیم هستم و باید کنار بازیکنان باشم.

     اما گفته بودند قهر کرده اید و برای همیشه رفته اید!

- این شایعات را باور نکنید. نه قهر کرده بودم و نه جایی رفتم که بخواهم برگردم.

     قبول دارید که یکسری مشکلات بین شما و مسؤولان باشگاه وجود داشت؟

- بله، اما بخشی از آن مشکلات حل شد.

     به مباحث مالی که ارتباطی نداشت؟

- به مسایل مالی بی‌ربط هم نبود. البته مشکل مهم من، بستن یک تیم قدرتمند بود. به مسؤولان باشگاه پیشنهاد دادم چند ستاره جذب تیم کنند و یک پرسپولیس پرقدرت را به مسابقات بفرستند. باید هم این طور باشد. به هر حال این باشگاه چند میلیون هوادار دارد و همه نگرانش هستند. یک نفر باید پاسخگو باشد. برویم در دل مسابقات و مدام ببازیم، مردم دیگر طاقت نمی‌آورند و سکوت نخواهند کرد. چقدر باید صبر کنند تا یک تیم خوب ساخته شود. من فقط از مسؤولان باشگاه خواستم تیمی ببندند که بتواند در لیگ از آبرو و حیثیت این همه هوادار دفاع کند. به نظر شما، حرفهایم غیرمنطقی است؟ من فقط همین ها را گفتم، اما بعدها شنیدم که می‌گویند کریم باقری با مسؤولان باشگاه به مشکل برخورده است.

     به هر حال نام دیگری نمی‌شد برای این قضیه‌ای که تعریف کردید، گذاشت. قبول دارید؟

- من اصلاً دوست ندارم حاشیه‌ای به تیم اضافه کنم. تا به حال هم سکوت کرده بودم و نمی‌خواهم حرفی بزنم. امیدوارم مشکلات حل شده باشد. فقط نگران نتیجه نگرفتن پرسپولیس هستم، همین.

     حالا که به تمرین برگشته اید، در مورد این تیم چه نظری دارید؟

- هنوز که اتفاقی نیفتاده تا بخواهیم پرسپولیس را آنالیز کنیم. بگذارید حداقل چند هفته از لیگ بگذرد، آن وقت نظرم را خواهم گفت. دیر نمی‌شود. من همیشه در خدمت شما هستم، اما الان چه چیزی را باید قضاوت کنیم. وقتی پرسپولیس هیچ بازی انجام نداده و این تیم را نمی‌شناسیم، چه بگویم؟ از سویی اصلاً نمی‌دانیم سایر باشگاه ها چه وضعیتی دارند. فوتبال این طوری نیست که آدم بتواند یک نظر شخصی در مورد آن بدهد. فوتبال روی کاغذ هم بازی نمی‌شود، بلکه همه نتایج و اتفاقات در زمین بازی رقم می‌خورد.

     اکنون رابطه تان با برانکو ایوانکوویچ چطور است؟

- همیشه رابطه مان خوب و دوستانه بوده و تغییری هم نکرده است. من دستیار ایشان هستم و خودش مرا انتخاب کرده، پس مطمئن باشید هیچ مشکلی با هم نداریم. اگر کسی گمان می‌کند مشکلی بین من و برانکو وجود دارد، بهتر است بدانند همه چیز با آرامش پیش می‌رود و ما در کنار هم مشغول کار هستیم.

     بازی اول مقابل پدیده مشهد را چطور ارزیابی می‌کنید؟

- بی‌گمان بازی سختی در انتظار ماست. نه تنها دیدار با پدیده، بلکه همه دیدارهای پرسپولیس در فصل آینده سخت است. ما نباید به نام حریفان نگاه کنیم، بلکه باید بدانیم دیگر هیچ حریف ساده‌ای وجود ندارد که پرسپولیس مقابل آنها، خودش را از پیش برنده بداند. من گمان می‌کنم باید بازیکنان با تمرکز بالا مقابل پدیده به میدان بیایند تا غافلگیر نشویم. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.