۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۶
کد خبر: 299233

در سال ۹۴ تاکنون ۱۳۲ وقف با ارزش بیش از ۴۴۳ میلیارد ریال ثبت شده است.

ثبت ۱۳۲ وقف در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، از ابتدای سال تاکنون 132 وقف در خراسان رضوی به ثبت رسیده است.

این وقف‌ها شامل آب و اراضی کشاورزی، باغ، زمین مسکونی، واحد مسکونی و تجاری می باشد.

براساس این گزارش  جغتای 37،مشهد 28 ،نیشابور 20 ،قوچان 11،خلیل آباد 6 ،رشتخوار و تایباد 5 ،کلات 4 ،تربت حیدریه و کاشمر 3 ،تربت جام ،جوین ،چناران ،گناباد ،سبزوار 2  و درگز ،بردسکن و طرقبه با 1 وقف ،وقف های خراسان رضوی را در سال 94 تشکیل می دهند.

وقف جهت معاش و تحصیل طلاب ،ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ،ترویج فرهنگ و معارف اسلامی ،عزاداری ایام فاطمیه ،احداث خانه عالم ،عزاداری مراسم وفات حضرت زینب در مراسم اعتکاف ،تعزیه داری ،عزاداری و اطعام  مجالس عزاداری امام حسین (ع) ،هزینه روشنایی مسجد ،ساخت حسینیه ،برگزاری مجالس اهل بیت ،ترویج فرهنگ نبوی ،خیرات و مبرات ،ساخت ، توسعه و پراخت هزینه های مسجد ،ترویج فرهنگ عفاف و حجاب  و کمک به بیماران اورولوژی  از جمله نیت های  واقفان سال 94 خراسان رضوی است.

این گزارش می افزاید بیشترین وقف  با نیت ساخت، توسعه مساجد ،عزاداری و تعزیه داری و اطعام مجالس عزاداری   امام حسین(ع)  در این استان صورت گرفته است.

وقف زمین و ساخت مسجد الزهرا مشهد با ارزش 300 میلیارد ریال بزرگترین وقف از جهت ارزش ریالی را در خراسان رضوی محسوب می شود.

خاطر نشان می شود ارزش  وقف های امسال در این استان بیش از 443 میلیارد ریال برآورد شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.