مدیر روابط عمومی انتقال خون خراسان رضوی گفت: ذخایر خونی در این استان حدود ۵۰ درصد کاهش یافته است.

ذخایر خونی خراسان رضوی ۵۰ درصد کاهش یافت

به گزارش قدس آنلاین، علی حسنی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از مردم خواست برای کمک به بیماران نیازمند با مراجعه به پایگاههای اهدای خون مشهد و دیگر شهرستان های خراسان رضوی در این امر خداپسندانه مشارکت کنند.

وی کمبود منابع مالی و انسانی را دو مشکل انتقال خون خراسان رضوی عنوان کرد و افزود: حضور روزانه مردم به پایگاههای اهدای خون در این استان قابل قبول است اما به دلیل کمبود فضا و کمبود نیروی انسانی پاسخگویی بیشتر میسر نیست.

وی اظهار کرد: برای حضور بیشتر مردم در پایگاههای انتقال خون باید شرایط پاسخگویی مناسب را فراهم کرد، چرا که اکنون تعداد تخت های خون گیری و تعداد پایگاهها متناسب با مراجعان نیست و امکان دو نوبته کردن نیز به خاطر کمبود نیروی انسانی امکان پذیر نمی باشد.

حسنی از مدیران دستگاههای اجرایی خراسان رضوی خواست با فراهم کردن زمینه استقرار واحدهای سیار خون گیری در ادارات، امکان مشارکت همکاران آن مجموعه برای اهدای خون را فراهم کنند.

خراسان رضوی دارای شش پایگاه ثابت اهدای خون در مشهد و همچنین پایگاه اهدای خون در شهرستانهای سبزوار، نیشابور، تربت حیدریه، گناباد، قوچان، خواف، تربت جام، کاشمر و درگز است.

این استان رتبه دوم جمع آوری خون در کشور را دارد.

حدود هفت درصد از مجموع دو میلیون و 100 هزار واحد خون اهدایی سالانه در ایران مربوط به این استان شش میلیون نفری است.

9 مرداد ماه روز ملی اهدای خون نامگذاری شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.