رییس پایگاه انتقال خون سبزوار گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۵۶ درصد اهداکنندگان خون این شهرستان را اهداکنندگان مستمر تشکیل دادند.

۵۶ درصد اهداکنندگان خون در سبزوار اهداکننده مستمر هستند

به گزارش قدس آنلاین، پرستو جمیلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: چهار هزار و 458 واحد خون از ابتدای سال تاکنون در سبزوار اهدا شده که از این میزان دو هزار و 502 واحد مربوط به اهداکنندگان مستمر بوده است.

وی اظهار داشت: اهداکنندگان مستمر افرادی هستند که حداقل سالی دو بار خون اهدا کرده و جزو مطمئن ترین و سالمترین اهداکنندگان به شمار می روند.

رییس پایگاه انتقال خون سبزوار گفت: در این مدت پنج هزار و 380نفر داوطلب اهدا خون به این پایگاه مراجعه کردند که از این تعداد چهار هزار و 458 نفر موفق به اهدا شدند.

وی با اشاره به اهدا 272 واحد خون توسط بانوان سبزواری از ابتدای امسال تاکنون نیز اظهارداشت: بانوان این شهرستان سهم شش درصدی را در اهدا خون در این مدت داشته اند.

جمیلی افزود: همچنین در این مدت پنج هزار و 14 واحد خون از سبزوار به مراکز درمانی شهرستانهای جوین، جغتای و بردسکن و 822 واحد خون نیز هم به مشهد ارسال شده است.

وی گفت: پایگاه انتقال خون سبزوار توزیع خون و فرآورده های آن را به بیمارستانهای واسعی، شهید دکتر بهشتی( امداد) و شهیدان مبینی سبزوار و بیمارستانهای بردسکن، جغتای و جوین بر عهده دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.