قدس آنلاین - معاون هنری اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان شمالی با اشاره به محدویت های اعتباری در حوزه آموزش تئاتر در استان از راه اندازی آکادمی سیار هنر در استان خبر داد و افزود: با این طرح هنرمندان شهرستان های مختلف استان از آموزش اساتید بومی استان در حوزه تئاتر بهره مند می شوند

راه اندازی آکادمی سیار هنر در خراسان شمالی

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین از بجنورد، عابدی گفت: میزبانی دهمین جشنواره تئاتر رضوی می تواند استان خراسان شمالی را به عنوان پایگاه تئاتر دینی در کشور معرفی نماید.

وی اظهار داشت: در صورت تحقق این برنامه ، استان خراسان شمالی به عنوان  طراح و برنامه ریزی تئاتر دینی در سطح کشور معرفی و این روند باعث تقویت بنیه تئاتر در شمال شرق کشور خواهد شد.

قائم مقام و دبیر تخصصی دهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی  نبود آموزش برای هنرمندان و تقویت پایه های تئاتر در این منطقه را از جمله عوامل ضعف تئاتر استان خراسان شمالی دانست و ابراز امیدواری نمود که دهمین جشنواره تئاتر رضوی می تواند زمینه آموزش هنرمندان و ارتقای این رشته هنری را در استان ما فراهم نماید.

وی با اشاره به محدویت های اعتباری در حوزه آموزش تئاتر در استان  از راه اندازی آکادمی سیار هنر در استان خبر داد و افزود: با این طرح هنرمندان شهرستان های مختلف استان از آموزش اساتید بومی استان در حوزه تئاتر بهره مند می شوند.

معاون هنری اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان ، از حضور 35 هنرمند خراسان شمالی در این جشنواره خبر داد و گفت: 180 شرکت کننده در این جشنواره از استان های تهران، گیلان، خوزستان، قزوین و خراسان رضوی می باشند، اما قوی ترین اجرای نمایش ها مربوط به خراسان شمالی خواهد بود.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به بخش ویژه دهمین جشنواره رضوی عنوان کرد: دو نمایش در بخش ویژه با عنوان "آنم آرزوست" و "پدرانه" و دو نمایش مشترک "بوسیدن به وقت تگرگ" و "نیم مرده" در این جشنواره خواهیم داشت.

عابدی با توجه به اهمیت آموزش در حوزه تئاتر اظهارداشت: همچنین برزویه عبدالرزاق مدرس کارگردانی از کشور مسکو سه روز کارگاه آموزشی در استان برگزار خواهد کرد.

عابدی همچنین از افتتاح پلاتوو تماشاخانه شمس در استان همزمان با افتتاح دهمین جشنواره تئاتر رضوی در استان خبر داد و گفت: همزمان با افتتاح دهمین جشنواره تئاتر رضوی تماشاخانه شمس افتتاح و به بهره برداری و دبیرخانه دائمی جشنواره تئاتر رضوی نیزافتتاح خواهد شد.

دهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی 25 الی 29 مردادماه سال جاری در استان خراسان شمالی (بجنورد) برگزار می شود.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.