فعال صنعت کشتارگاهی آلمان که به همراه چند فعال اقتصادی استان در زمینه دام و طیور در اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی حاضر شده بود ذبح اسلامی را بهترین روش ذبح دام و طیور در دنیا دانست.

فعال صنعت کشتارگاهی آلمان ذبح اسلامی را بهترین روش ذبح در دنیا دانست

 

نماینده شرکت بادر آلمان به عنوان تولید کننده ادوات و وسایل خطوط کشتارگاه ها اظهار داشت: در ذبح اسلامی، به رفاه حیوان و نیز آزار کمتر آن توجه شده و با توجه به اینکه در این روش خونگیری لاشه به طور کامل صورت می گیرد، سلامت کامل گوشت نیز فراهم می شود.

 وی که برای ارائه آخرین دستاوردهای روز کشور آلمان در صنایع کشتارگاه های طیور اقدام به ارائه مطلب و فیلم های تهیه شده از فناوری های مورد اشاره داشت، صنعت دام و طیور ایران را حائز اهمیت دانست و اذعان داشت در زمینه نظارت بر سلامت فرآورده های خام دامی و محصولات کشتارگاهی فعالیت های مناسبی در ایران انجام شده است.

 رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان نیز در این دیدار، ذبح بیش از 75 میلیون قطعه طیور و تولید سالانه بیش از 110 هزار تن گوشت مرغ در 16 کشتارگاه استان را از جمله ظرفیت های مهم استان برشمرد و بر اصلاح خطوط کشتار و بهینه سازی آنها در کشتارگاه های استان تاکید کرد.

 دکتر جعفرعطارباشی اظهار داشت: امید آن را داریم تا با رفع موانع موجود، اصلاح ساختار کشتارگاه های طیور در اسرع وقت صورت پذیرد تا شاهد بهره وری بیشتر و تولیدات باکیفیت تر باشیم.

 در جلسه یاد شده، بر ایجاد خطوط نوین کشتارگاه های طیور با ظرفیت بالا و امکانات خاص، شیوه جدید بیهوشی با استفاده از گازکربنیک برای درد کمتر طیور پیش از ذبح اسلامی، بهینه سازی در راستای ورود به عرصه صادرات و توسعه کمی و کیفی محصولات دام و طیور  و ... تاکید شد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.