قدس آنلاین – سبزوار : مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی ، محمودرضا سلیمانی مدیرعامل موزه شهر شهرداری سبزوار را به عنوان رئیس جدید اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سبزوار منصوب کرد . 

  توجه به آثار باستانی ، اهمیت به فرهنگ ، اصالت و تمدن یک کشور است

به گزارش خبر نگارقدس آنلاین از سبزوار مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی در این مراسم با بیان اینکه شهرستان سبزوار دارای ظرفیت‌های بالا در حوزه‌های گردشگری است، افزود : این شهرستان دارای ۷ هزار سال قدمتی باشد که سند این ادعا  آثار تاریخی متعددی به جا مانده از دوران گذشته است .

زارع صفت با توصیف آثار تاریخی متعدد سبزوار در حوزه‌های مختلف خاطر نشان کرد : باید در این زمینه برنامه‌ریزی جدی صورت گیرد تا بتوانیم از ظرفیت‌های خوب تاریخی و فرهنگی این دیار بهره‌مند شویم.

وی  با اشاره به اینکه آثار تاریخی به جا مانده از دوران گذشته در حقیقت هویت فرهنگی، تاریخی و ملی ما است  اظهار داشت : این آثار باید حفظ و احیا شود و در این زمینه نیازمند همکاری بین بخشی همه ادارات هستیم.

فرماندار ویژه شهرستان سبزوار نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری سبزوار تاکید کرد : در این شهرستان هنرمندان مستعدی در حوزه صنایع‌دستی حضور دارند که می‌توان با ایجاد بازارچه‌های سوغات و صنایع‌دستی به این بخش توجه ویژه کرد.

احمد برادران همچنین با اشاره به اینکه امروز اقتصاد گردشگری یکی از زیرساخت‌های توسعه پایدار در هر منطقه است، تصری کرد :  توجه به آثار باستانی ، اهمیت به فرهنگ ، اصالت و تمدن یک کشور است و باید مجموعه میراث فرهنگی توجه ویژه ای  به این ظرفیت‌ها و تقویت آنها بنماید .

در این نشست از زحمات حسنعلی حبیب‌پور رئیس سابق میراث فرهنگی سبزوار تقدیر شد . /  انتهای پیام  

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.