قدس انلاین-تبریز: فرمانده سپاه عاشورا گفت: یکی از برنامه های دشمن در شرایط کنونی این است که اصحاب انقلاب و آنهایی را که سرسختانه از انقلاب دفاع می کنند به سوی بی‌تفاوتی سوق دهند.

محافظه‌کارانه از انقلاب خود دفاع نخواهیم کرد / ترویج بی‌تفاوتی نسبت به اصول انقلاب از برنامه‌های دشمن است

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، سردار غلام عسکر کریمیان در جمع پایوران سپاه مرند، با تاکید بر فرمایش رهبر فرزانه انقلاب که «ما محافظه کارانه از انقلاب خود دفاع نخواهیم کرد»، اظهار داشت: باید این سخن مدنظر همه دلسوزان نظام و انقلاب قرار گیرد.

وی عافیت‌طلبی، منفعت‌طلبی و احتیاط بیش از حد را از جمله موارد رسیدن به بی تفاوتی برشمرد و گفت: در زمان آغاز نهضت امام حسین (ع) نیز برخی از اطرافیان ایشان با داشتن چنین خصوصیاتی، سیدالشهدا را به سکوت و قیام نکردن دعوت می کردند در حالی که باید به جای اینکه به فکر حفظ خود و منافع شخصی باشیم باید به فکر حفظ نظام و انقلاب بود.

کریمیان ادامه داد: احتیاط بیش از حد موجب ترس می‌شود در حالی که با توجه به اینکه چارچوب و نقشه راه ترسیم شده باید با جدیت لازم حرکت کرد.

وی مصلحت‌اندیشی، رضایت به وضع کنونی و درجا زدن، پذیرش انفعال، غلبه مصلحت‌های غیر ضروری بر مصالح نظام، روی آوردن به تشریفات دنیوی، تساهل و تسامح به جای جسارت و شجاعت انقلابی، نقد پذیر نبودن، تبدیل ارزش‌های مطلق به ارزش‌های نسبی، عدول کردن از اصول انقلاب، بی‌توجهی به آینده سازی و آینده انقلاب، مطالبه نکردن اجرای ارزش‌های انقلاب، نتیجه‌گرا بودن در مقابل تکلیف‌گرایی، کند شدن سرعت حرکت انقلاب، ترس از هیمنه دشمن و حق را دیدن و نگفتن را از عواملی برشمرد که منجر به بی‌تفاوتی در دفاع از آرمان‌های انقلاب می‌شود.

فرمانده سپاه عاشورا خاطرنشان کرد: دشمن در حال حرکت است و حتی در برای پیشرفت خود از ظرفیت دیگر کشورها نیز استفاده می‌کند و اگر حرکت لازم را مخصوصاً در تولید علم نداشته باشیم، عقب خواهیم ماند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.