رئیس اتحادیه صنف بارفروشان مشهد از کاهش فروش میوه‌های قاچاق در مشهد خبر داد.

کاهش فروش میوه‌های قاچاق در مشهد

‌هاشم افخمی در گفت‌وگو باایسنا، بیان کرد: فروش میوه‌های قاچاق در میادین سه گانه بار کاهش یافته است.

وی اعلام کرد: در حال حاضر 90 درصد توزیع میوه‌های قاچاق در سطح میادین استان کاهش یافته و صرفا افرادی بدون مجوز معتبر اقدام به فروش میوه قاچاق می‌کنند.

افخمی از پیگیری و برخورد سریع صنف با این افراد متخلف خبرداد و در خصوص وجود سیب فرانسه به عنوان یکی از میوه‌های قاچاق در سطح شهر، اظهارکرد: ماندگاری این سیب بسیار بالا بوده و بخشی از توزیع‌ها توسط قاچاقچی در سطح شهر انجام می‌شود و اتحادیه صرفا بر میادین سه گانه بار نظارت دارد.

وی با بیان اینکه واردات چهار میوه آناناس، نارگیل، موز و انبه مجاز است، عنوان کرد: واردات میوه انبه با فراوانی بسیاری صورت می‌گیرد، زیرا این میوه در داخل تولید نمی‌شود و بسته به نیاز مردم و تقاضای بازار با مجوز رسمی دولت و کاملا به صورت قانونی وارد کشور و استان می‌شود.

رئیس اتحادیه صنف بارفروشان مشهد با اشاره به کاهش واردات انبه در سال جاری تا یک سوم سال گذشته، اظهار کرد: موز نیز میوه‌ای با طبیعت گرم و خاص خود است که واردات آن را تنها افراد اندکی در چارچوب قوانین به صورت سالیانه انجام می‌دهند که بعضا با ضرر روبه رو می‌شوند.

وی در خصوص آناناس نیز بیان کرد: آناناس زیر قیمت تمام شده به فروش می رسد، زیرا در حال حاضر و به دلیل فصل تابستان جذب آناناس کم و به جای آن جذب میوه‌هایی چون طالبی و خربزه زیاد شده است.

افخمی با بیان اینکه در حال حاضر نارگیل در بازار جذبی ندارد، تصریح کرد: متاسفانه در موضوع واردات، وجود میوه‌های قاچاق یکی از مشکلات دستگاه‌های ذی‌ربط است و موجب شده تا عرضه کننده و وارد کننده هر دو با ضرر مواجه شوند.

وی خواستار متوازن‌تر عمل کردن دستگاه‌های مربوطه در زمینه واردات میوه‌های قاچاق شد و گفت: طی سال گذشته بیش از هشت مورد اطلاع‌رسانی در سطح میادین میوه انجام شده تا از خرید و فروش میوه قاچاق خودداری کنند.

رئیس اتحادیه صنف بارفروشان مشهد ادامه داد: یکی از اصلی‌ترین دلایل مقابله با واردات میوه‌های قاچاق، نبود نظارت و کنترل بر کیفیت این میوه‌هاست، زیرا هیچ‌گونه قرنطینه‌ای برای این میوه‌ها در نظر گرفته نمی‌شود و ممکن است به سلامت مردم آسیب برسد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.