رییس پلیس آگاهی استان گلستان گفت: در پی پیگیری پرونده قتل ۱۳ نفر از مردم شمال کشور، ۱۷ نفر از اعضای باند موسوم به «خون آشام شمال» دستگیر شده اند.

۱۷ نفر از اعضای باند موسوم به خون آشام شمال دستگیر شدند

به گزارش ایرنا محمدرضا اکبری روز چهارشنبه در نشستی خبری افزود: البته عضو هجدهم این گروه نیز طی امشب یا حداکثر فردا دستگیر خواهد شد.
وی اظهار کرد: از مجموع این تعداد 2 نفر به نام های «حسین دال» و «حسین س» متهم به قتل 13 نفر می باشند و 9 نفر نیز مالخر و بقیه در سرقت و قتل مشارکت و همدست بوده و یک نفر فروشنده اسلحه است.
وی ادامه داد: البته اولین قاتل به نام «تیمور الف» که با «حسین س» در قبل از سال 1378 اقدام به قتل فردی کرده بود حدود سه سال قبل هنگام سرقت کابل و ترانس برق دچار سانحه شده و فوت کرد.
اکبری گفت: سرقت های این باند که توسط «حسین دال» به همراه دو فرزندش «وحید» و «رضا» و یا توسط افرادی دیگر و یا با همدستی «حسین س» انجام داده و یا «حسین س» به همراه افراد دیگر در سطح استان گلستان انجام داده اند، 30 فقره بوده که سه مورد مربوط به مواد مخدر است.
رییس پلیس آگاهی گلستان افزود: «حسین س» در مجموع 11 فقره قتل داشته که از این تعداد 10 مورد به صورت مستقیم اقدام کرده و در یک مورد مشارکت داشته و از سوی دیگر «حسین دال» نیز به 2 مورد قتل اعتراف کرده که در هر دو مورد نقش مستقیم داشته است.
به گفته سرهنگ اکبری اقدامات مجرمانه این گروه برنامه ریزی شده بود و آنان در سرقت های مسلحانه از تلفن همراه استفاده نمی کردند و از دیگر سو پوکه های فشنگ را نیز جمع می کردند تا آثاری از خود بر جا نگذارند.
وی تصریح کرد: این افراد هیچگاه اقدامات مجرمانه خود را جلو چشم عموم انجام نمی دادند و بیشتر در حاشیه شهرها دست به جرم و جنایت می زدند.
وی با اشاره به این که «حسین س» در اعترافات خود عنوان کرده هیچگاه تصور نمی کرده روزی لو برود، افزود: وی در اعترافات اذعان داشت که از «حسین دال» به جهت لو دادن جرایم می ترسیده و به همین دلیل در صدد کشتن وی نیز بوده و از سوی دیگر «حسین دال» وی را قسم قرآن داده که با هم برادر باشند و آنان برادر قسمی خورده بودند.
به گفته وی سرقت های اعضای این باند در استانهای مازندران و گلستان بوده و «حسین س» مخفیگاهی در شهرستان بهشهر داشت و سرقت های موتور پمپ های چاه های آب کشاورزی از مجموع یکصد مورد را 70 مورد در استان مازندران انجام داده اند و مابقی در گلستان صورت گرفته است و از مجموع آنها 50 مورد کشف شده است.
رییس پلیس آگاهی گلستان گفت: اعضای این باند در مجموع 16 دستگاه تراکتور را به صورت مسلحانه و عادی به سرقت می بردند که از این تعداد چهار دستگاه کشف و لوازم و اوراق قطعات هفت دستگاه دیگر پیدا شده است.
اکبری خاطرنشان کرد: این افراد همچنین به سرقت 10 مورد کندوهای عسل اعتراف کرده اند که در مجموع 370 جعبه می باشد.
وی تاکید کرد: هر دو قاتل اصلی بسیار خطرناک بوده اند زیرا بدون کوچکترین ترحم در صورت مقاومت طرف مقابل بدون درنگ آنان را به قتل می رساندند.
وی ادامه داد: در پی گزارش یک فقره سرقت مسلحانه جرحی که منجر به فوت یکی از شهروندان در هشتم فروردین ماه سال جاری به پلیس 110 رسید، بلافاصله اکیپی از مامورین خبره و زبده پلیس آگاهی استان در صحنه حاضر شدند و پس از انتقال مجروح به بیمارستان که بعد از 72 ساعت فوت کرد، تحقیقات گسترده ای انجام شد اما به علت مهارت افراد مهاجم در این حادثه اثری از آنان به دست نیامد و فرد همراه مقتول نیز نتوانست مجرمان را شناسایی کند.
اکبری خاطرنشان کرد: پس از بررسی و سوابق سرقت های مشابه پراید سال گذشته در کردکوی، دو دستگاه ریو در سال های 92 و 91 و بررسی چندین باره پرونده و از سوی دیگر جمع آوری پوکه ها در اطراف صحنه های وقوع جرم مشخص شد همه پوکه های چهار مورد سرقت و 2 مورد قتل از یک اسحله بوده و از سوی دیگر اعضای باند سوزن اسلحه را عوض می کنند تا مسیر ردیابی های پلیس را تغییر دهند.
رییس پلیس آگاهی گلستان افزود: در بررسی ها به فردی به نام «وحید دال» برخوردیم اما نیاز بود اطلاعات بیشتری برای دستگیری وی جمع آوری کنیم به همین دلیل طی دو ماه کار عملیاتی به نقش وحید در این ماجرا پی بردیم و مشخص شد که او به همراه پدر و برادرش اقدام به جرم می کنند که پدر وی سابقه سرقت و مواد مخدر و نگهداری یک اسلحه غیرمجاز را در پرونده خود داشت.
وی تصریح کرد: با مراجعه به شاکیان پرونده سرقت سال 92 و شناسایی رضا و وحید و پدرشان به صورت جداگانه دستگیر شدند، در این رابطه پدر به عنوان عضو اصلی گروه همراه خود اسلحه داشته تا در صورت مقاومت افراد را به قتل برساند که در زمینه سرقت ها به دو مورد قتل اعتراف کرد و پسرهای وی نیز یکی تامین کننده امنیت منطقه و دیگری همراه پدر بوده است.
سرهنگ اکبری ادامه داد: حسین دال در اعترافات خود پرده از رازهای دیگری برداشت و اعتراف کرد که قبل از سال 1390 سه فقره سرقت مسلحانه منجر به قتل به همراه «حسین س« انجام داده و با کار شبانه روزی مخفی گاه وی نیز شناسایی و او نیز در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.
رییس پلیس آگاهی گلستان با بیان اینکه حسین س از مجموع 11 قتل در 10 مورد نقش مستقیم داشته است، یادآور شد: از مخفیگاه وی یک کلاشنیکف و یک کلت کمری به همراه 5 خشاب اسحله کشف و ضبط شد که چهار خشاب حاوی 30 پوکه بود و از سوی دیگر همسر وی اقدام به ریختن 300 فشنگ در رودخانه کرد که 120 فشنگ پس از تجسس کشف شد.
گزارش تصویری این خبر و چهره مجرمان که با دستور دادستان گرگان برای شناسایی امکان انتشار یافته است، در ستون عکس ایرنا قابل دیدن است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.