قدس آنلاین: استاندار اصفهان گفت: ۵ هزار و ۳۰۰ زائر استان اصفهان از شهريور امسال به حج تمتع اعزام می شوند.

اعزام ۵۳۰۰ زائر خانه خدا از استان اصفهان

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان ، رسول زرگرپور در ديدار با مديران و كارگزاران سازمان حج و زيارت استان با تبريك هفته حج اظهار كرد: لازم است در سفر حج، فضاي معنوي و عرفاني و زمينه اميد و آرامش بيشتري براي زائران ايجاد شود.
استاندار اصفهان از روحانيون كاروان‌هاي حج خواست تا علاوه بر ذكر مسائل مربوط به اعمال و احكام مناسك حج و محدوديت‌هاي آن، فضاي عرفاني و معنوي اين آئين را نيز براي زائران تشريح و بازگو كنند.
وي با تاكيد بر اينكه اهميت حج بر همگان روشن است تصريح كرد: دستگاه‌هاي اجرايي مرتبط در استان بايد هماهنگي‌هاي لازم را با يكديگر درباره سفر معنوي حج داشته باشند و همه امكانات در فرودگاه بين المللي شهيد بهشتي اصفهان براي پروازهاي حج فراهم باشد تا زوار با اطمينان خاطر و كمترين مشكل، سفر كنند.
زرگرپور با اشاره به برخي مسائل مرتبط با حج گفت: لازم است فرهنگ‌سازي و اطلاع‌رساني مناسبي درباره خريدهاي زوار صورت گيرد تا زائران، خريدهاي خود را بيشتر در داخل كشور انجام دهند تا علاوه بر جلوگيري از خروج ارز، زمينه اشتغال‌زايي بيشتري براي جوانان مملكت‌مان فراهم شود.
وي همچنين خواهان جلوگيري از اسراف و تشريفات در مراسم پس از سفر حج شد و افزود: رفتار زائران اصفهاني نيز به‌عنوان نمايندگان پايتخت فرهنگ و تمدن ايران اسلامي در اين سفر بايد متعالي و با رعايت بيشتر شئونات باشد.
استاندار اصفهان با اشاره به اعزام 5 هزار و ۳۰۰ زائر از اين استان به حج تمتع از شهريور امسال تصريح كرد: ما به عنوان استان طراز اول كشور بايد جايگاه بهتر در بحث حج و زيارت داشته باشيم.
مدير سازمان حج و زيارت استان اصفهان نيز در اين ديدار گفت: امسال ۴۳ كاروان با 5 هزار و ۸۵۰ نفر زائر از فرودگاه بين المللي شهيد بهشتي اصفهان براي حج تمتع به سرزمين وحي مشرف مي شوند.
غلامعلي زاهدي افزود: از اين تعداد كاروان، ۳۸ كاروان با پنج هزار و ۳۰۰ نفر زائر از استان اصفهان و مابقي از دو استان چهار محال و بختياري و مركزي هستند.
وي با بيان اينكه نخستين كاروان حج تمتع از اصفهان هشتم شهريور امسال عازم مي شود تصريح كرد: ۱۰ درصد سهم عمره و حج تمتع مربوط به استان اصفهان است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.