قدس آنلاین:معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تئاتر اساسی ترین نقطه ادبیات است و می تواند به عنوان ابزاری موثر در حوزه هنر فعالیت کند.

وزارت ارشاد آمادگی استقرار دبیرخانه دائمی جشنواره تئاتر رضوی در بجنورد را دارد

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، علی مراد خانی در نشست خبری با خبرنگاران استان اظهار داشت: لازم است تا برای استقرار دبیرخانه جشنواره تئاتر رضوی دبیر یازدهمین جشنواره تئاتر رضوی بعد از اتمام جشنواره دهم معرفی شود.

وی گفت: افزون با انتخاب دبیر یازدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی ، فضا و برنامه ها توسط شورای سیاستگذاری جشنواره تدوین خواهد شد.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به حضور کشور تاجیکستان در دهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی ،بیان کرد: این جشنواره به مباحث هویتی و باور های موجود در جامعه می پردازد که باید محتوای ارزشی ،دینی داشته و خروجی جشنواره سبب تبیین و ترویج انسانیت ،معرفت و پاکدامنی شود.

وی بر ارتقای کیفیت آثار نمایشی در جشنواره‌های تئاتر هم تاکید کرد و یادآور شد: با ارتقای سطح کارها می‌توان یکی از اهداف اصلی برگزاری جشنواره‌ها را بیش از پیش محقق ساخت.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه امسال سال تئاتر در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نام گذاری شده است، تصریح کرد: در این راستا 20درصد از اعتبارات این معاونت به تئاتر اختصاص می‌یابد.

مراد خانی گفت: این اعتبارات عمدتا به زیر ساخت های تئاتر با انعقاد تفاهم نامه‌های ادارات کل ارشاد با معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت می‌گیرد.

مراد خانی یادآور شد: هم اکنون در اجرای این تفاهم نامه‌ها طرح‌های مختلفی برای تامین زیرساخت‌های نمایش در حال انجام است.

وی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی علاوه بر حمایت‌های لازم برای ساخت این فضاها، در زمینه تجهیزات اقدامات حمایتی را انجام خواهد داد.

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت از گروه‌های نمایشی را از دیگر رویکردهای این معاونت برشمرد و گفت: البته باید خود گروه‌ها نیز در این زمینه مشارکت داشته باشند.

مرادخانی با اشاره به بین المللی شدن جشنواره سراسری تئاتر رضوی ، تاکید کرد: تصور از بین المللی بودن جشنواره تئاتر رضوی لزوما با دعوت از تعدادی کشور خارجی محقق نمی شود بلکه باید این جشنواره در بخش های مختلف همانند داوری،آثار،محتوای نمایشی و بازیگر مقبولیت جهانی پیدا کند.

مرادخانی با اشاره به افتتاح تماشاخانه شمس در بجنورد،یادآورشد: با راه اندازی این پلاتو ،موجی در دیگر استان های کشور به منظور ایجاد پلاتو اتفاق خواهد افتاد.

وی با اشاره به نقش حاکمیتی، هدایتی و نظارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و کاهش تصدی گری دولت ایجاد سراهای فرهنگی در استان ها  با مشارکت شهرداری ها و بخش خصوصی را از برنامه های معاونت هنری وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی در حوزه هنر دانست.

دهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی از امروز 25 مرداد ماه آغاز و تا 29 همین ماه در خراسان شمالی ادامه دارد.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.