۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۷
کد خبر: 302881

مدیرکل دفتر بانوان استانداری قزوین گفت: بخش عظیمی از معضل طلاق مربوط به مسائل اعتقادی است؛ باورهای نادرست و ضد ارزش‌ها منجر به ایجاد مشکلاتی در زندگی خانوادگی می‌شود.

ضعف اعتقادی بزرگ‌ترین عامل طلاق

به گزارش طاهره بیگم سیدی در گفت‌وگو باایسنا منطقه قزوین، اظهار کرد: بخش عظیمی از معضل طلاق مربوط به مسائل اعتقادی است؛ باورهای غلط و ضد ارزش‌هایی که با عواملی مانند ماهواره برایمان ارزش شده باعث ایجاد مشکلاتی در زندگی خانوادگی می‌شود.

 

وی افزود: ماهواره یکی از عوامل ایجاد تنوع طلبی است و بر ایجاد ضد فرهنگ بی‌حجابی در جامعه دامن زده است.

 

مشاور استاندار در حوزه بانوان خاطرنشان کرد: تنوع طلبی به وجود آمده در جامعه سبب شده اصالت لذت بر اصالت انسانیت غلبه کند و صد البته همه انسان‌ها معصوم نیستند، و برخی پایشان می‌لغزد.

 

سیدی نقش بانوان را در حفظ حریم خانواده بسیار مهم دانست و ادامه داد: تنوع طلبی شرایط تحکیم بنیان خانواده را بسیار دشوار کرده است. یک خانم باید برای حفظ خانواده‌اش تلاش مضاعف داشته باشد زیرا بخش بزرگی از مسئولیت زندگی زناشویی بر عهده خانم‌هاست.

 

مدیرکل دفتر بانوان استانداری اضافه کرد: یکی از وظایف خانم‌ها به پوشش خودشان برمی‌گردد، خانم‌ها باید طوری خودشان را حفظ کنند که جذابیتی برای نامحرم نداشته باشد، لباس بدن نما و کوتاه نباشد؛ رنگ مناسبی داشته باشد چراکه جلب توجه توسط پوشش می‌تواند در زمینه‌های مختلف آسیب ایجاد کند.

 

وی گفت: اما متأسفانه عدم رعایت این مسائل زمینه مقایسه در زندگی زناشویی را زیاد کرده است چون باورهای اعتقادی به میزان لازم وجود ندارد و به همین دلیل انبوهی از پرونده‌های طلاق را شاهد هستیم.

 

طاهر بیگم سیدی با اشاره به باورهای دینی تصریح کرد: بانوان باید برای حفظ حریم شخصی خود و امنیت زندگی شان، شهر و جامعه دینی در پوشش هایشان تعقل کنند؛ و با تکیه بر باورهای دینی عقلانی تصمیم بگیرند.

 

مشاور استاندار در پایان خاطرنشان کرد: بانوان این سرزمین دارای هویت هستند و ما هنوز خانواده‌های گرم و پویایی داریم، یکی از دلایل این امر تکیه بر ارزش‌هاست؛ نظام جمهوری اسلامی نیز با همه دشمنی‌ها علی الخصوص در مسائل فرهنگی، همچنان پابرجاست زیرا پای اعتقادها و ارزش‌هایش ایستاده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.