رهبر جدید طالبان افغانستان با ابراز تاسف از درگذشت ژنرال 'حمیدگل' رییس پیشین دستگاه اطلاعات و امنیت پاکستان(آی.اس.آی) گفته است که از دست دادن حمید گل به منزله از دست دادن بازوی طالبان است.

طالبان افغانستان: 'بازوی' خود را از دست دادیم

روزنامه اردو زبان امت پاکستان در شماره روز سه شنبه خود نوشت: رهبر جدید طالبان افغانستان با صدور پیامی، با ابراز تاسف از درگذشت حمید گل رییس پیشین سازمان اطلاعات و امنیت ارتش پاکستان، اعلام کرد که طالبان با مرگ 'ملاعمر' یک بازوی خود را از دست داد و درگذشت حمید گل هم به منزله از دست دادن بازوی دیگر طالبان است.
براساس گزارش امت، ملا اختر منصور در پیام خود گفته است: حمید گل دوست و یاور افغان ها بوده و همواره بر اتحاد و همدلی میان مردم پاکستان و افغانستان تاکید داشت.
با این وجود، سایت رسمی طالبان افغانستان تاکنون چنین بیانیه ای به نقل از ملا اختر درباره حمیدگل منتشر نکرده است.
روزنامه امت نوشت: نماینده گلبدین حمکتیار رییس حزب اسلامی افغانستان نیز در مراسم تشییع و تدفین حمید گل شرکت کرده و پیام همبستگی گلبدین حکمتیار را به عبدالله گل پسر حمید گل ابلاغ کرد.
ژنرال 'حمید گل' شنبه شب گذشته براثر عارضه مغزی در سن 79 سالگی و در بیمارستانی در اطراف شهر اسلام آباد درگذشت.
حمیدگل در سال 1954 به ارتش پاکستان پیوست و بعد از گذراندن آموزش های لازم و کسب تجربه به درجات عالی ارتش دست یافت. او در زمان خدمت در ارتش فرماندهی عالی بخش های مختلف از جمله بخش زرهی را برعهده داشت.
او در سال های 1987 تا 1989، زمانی که جنگ افغانستان و شوروی سابق درجریان بود، ریاست دستگاه اطلاعات وامنیت پاکستان را برعهده داشت و نقش قابل توجهی در سازمان دهی نیروهای تحت عنوان 'نیروهای جهادی' در افغانستان برای مبارزه با شوروی سابق داشت.
آخرین مصاحبه ایرنا با ژنرال حمید گل در روز 26 بهمن 1393 انجام شد. او در این مصاحبه مهم و پربازتاب در رسانه های پاکستان و منطقه، ادعای آمریکا در کشتن اسامه بن لادن را تکذیب کرد و گفت که بن لادن در سال 2005 بر اثر مرگ طبیعی از بین رفته است. آمریکایی ها در سال 2011 عملیاتی را در شهر ابیت آباد پاکستان انجام دادند و ادعا کردند که در این عملیات بن لادن را کشته اند.

ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.