معاون علوم پزشکی مشهد گفت: طرح تحول سلامت مطابق آئین نامه‌ در خراسان رضوی در حال اجراست.

طرح تحول سلامت مطابق آئین‌نامه‌ در خراسان رضوی در حال اجرا است

به گزارش قدس آنلاین، محمد رضا دارابی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم ‌اظهار داشت: تنها مشکلی که هم‌اکنون در اجرای طرح تحول نظام سلامت در مشهد وجود دارد پرداخت‌های پزشکان است که با تاخیرهایی انجام می‌شود. سایر مسائل طرح تحول نظام سلامت خراسان رضوی طبق آیین نامه‌های مربوط به آن در حال انجام است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در هیچ صنفی چنین تأخیری در پرداخت‌ها وجود ندارد ولی برای پزشکان مشکلاتی از این دست دیده می‌شود و در ازای دیرکرد در پرداخت‌ها نه تنها سودی به آنها تعلق نمی‌گیرد بلکه کسوراتی نیز شامل حال آن‌ها می‌شود.

دارابی با تصریح اینکه در سال‌های گذشته بهای ارائه خدمات صنف پزشکی بسیار پایین بوده است بیان کرد: هم اکنون تعرفه‌ها اصلاح شده و بهای خدمات منطبق با واقعیت شده لذا میزان تخلفات مالی در صنف پزشکی بسیار کاهش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه خطاهایی که پزشکان انجام می‌دهند چند برابر دیگر اصناف به چشم مردم می‌آید تصریح کرد: ممکن است درصد کمی از پزشکان تخلفاتی داشته باشند، ولی این موضوع در برابر تعداد زیادی از این قشر که با از خودگذشتگی مشغول به‌فعالیت هستند بسیار ناچیز است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد مهمترین مسئله برای پزشکان را حفظ شأنیت اجتماعی در خور زحمات آن‌‌ها دانست و بیان کرد: در واقع این افراد با مشکلات و سختی‌های فراوانی تحصیل کرده و در دوران طبابت نیز با سختی‌های زیاد کار خود را پیش می‌برند نیاز دارند که جامعه اعتبار بیشتری برای آن‌ها قائل بوده و با آنها همراهی های لازم را داشته باشند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.