قدس آنلاین -مدیرکل فرهنگی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق ارز و کالا ظهر امروز در برنامه اندیشه های آسمانی در دانشگاه شهید بهشتی مشهد گفت: مهمترین عوارض قاچاق کالا و ارز، کاهش تولید در داخل کشور , از بین رفتن درآمد قانونی دولت و فرصت های شغلی است.

کاهش درآمد دولت و از بین رفتن فرصت های شغلی با قاچاق کالا و ارز

 

به گزارش قدس آنلاین، دکتر عبدالمجید نگارش نژاد افزود: پس از انقلاب صنعتی و افزایش میزان تولید در کشورهایی که این انقلاب را ایجاد کرده بودند، به فکر ارسال کالاهای خود از طرق غیرقانونی از جمله قاچاق افتادند.

به گفته او، این کشورها با استفاده از تغییر الگوی مصرف در کشورهای در حال توسعه و ارائه موضوعی بنام «مُد» بستر لازم برای فروش کالاهای خود را که عمدتا ارزان و بی کیفیت است، فراهم کردند.

مدیرکل فرهنگی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق ارز و کالا با انتقاد شدید از نیرنگ کشورهای خارجی تاکید کرد: این کشورها با نیت ایجاد مشکلات اقتصادی و فرهنگی به مسئله قاچاق رسیدند زیرا از نظر اقتصادی کشورهای مورد نظر دچار افزایش میزان بیکاری، تورم و کاهش میزان تولید می شوند و از نظر فرهنگی نیز خلاقیت و ایده های نسل جوان را از طریق درگیر کردن آنها با هجمه های فرهنگی از بین می برند.

 ۹۰درصد لوازم آرایش وارداتی غیراستاندارد و غیربهداشتی است

دکتر نگارش نژاد بیان کرد: متاسفانه ایران از پرمصرف ترین کشورهای لوازم آرایش در جهان بوده، گرچه 90 درصد لوازم آرایش وارداتی غیراستاندارد و غیربهداشتی است.

او از سادگی بسیاری از جوانان در استفاده از این نوع لوازم انتقاد کرد و گفت: کشورهای اروپایی در حالی لوازم آرایش را به ایران وارد می کنند که جوانان آنها هیچ استفاده ای در این زمینه ندارند و این را می توان نمونه ای از جنگ نرم دشمن علیه ایران دانست . زیرا کشورهای غربی از طریق القای مسایل فرهنگی خود به نسل جوان کشور همچنان جنگ خود را ادامه می دهند.

مشروبات بیمه شده!

مدیرکل فرهنگی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق ارز و کالا به بیمه شدن برخی از اجناس قاچاق توسط دشمن اشاره کرد و گفت: برخی از دشمنان، مشروبات الکلی خود را بیمه می کنند تا در صورت دستگیر شدن قاچاقچی و کشف این کالا، شرکت بیمه هزینه آنها را پرداخت کند و این موضوع مهمترین نکته ای است که باعث می شود ایران اسلامی تاکید ویژه ای بر مبارزه با قاچاق داشته باشد.

از بین رفتن فرصت های شغلی بر اثر قاچاق

دکتر نگارش نژاد با اشاره به این که سازمان بین‌ المللی کار معتقد است که  یک میلیون نفر به ازای هر  یک میلیارد دلار قاچاق در جهان فرصت شغلی خود را از دست می دهند تصریح کرد: دشمن علاوه بر جنگ نرم با ایران به فکر ایجاد جنگ اقتصادی نیز است و این موضوع نباید از چشم مردم و مسوولین دور بماند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.