رئیس سازمان نوسازی،‌توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت:‌۱۱۵۰ کلاس درس همزمان با شروع سال تحصیلی جدید در استان تهران تحویل داده می‌شود که از این تعداد ۲۰۰ کلاس درس مربوط به سایت‌های مسکن مهر است.

وضعیت کمبود فضای آموزشی استان تهران در آستانه سال تحصیلی جدید

مرتضی رئیسی در گفت‌وگو با تسنیم در پاسخ به این پرسش که وضعیت فضاهای آموزشی به ویژه در سایت‌های مسکن مهر استان تهران برای شروع سال تحصیلی جدید چگونه است اظهار داشت: همزمان با شروع سال تحصیلی 1300 پروژه جدید و جایگزین آموزشی با بیش از هفت هزار و 500 کلاس درس و زیربنای بالای یک میلیون و 100 هزار مترمربع در سراسر کشور آماده بهره برداری خواهد شد و براین اساس بیش از 200 هزار دانش‌آموز از فضای آموزشی جدید و استاندارد برخوردار خواهند شد.

وی افزود: بیشترین کلاس درس و زیربنای تحویلی در کشور مربوط به استان تهران است که 1150 کلاس درس تحویلی با زیربنای بیش از 160 هزار مترمربع در استان تهران 200 کلاس درس مربوط به سایت‌های مسکن مهر است براین اساس مهر سال 94 را هم با وجود مشکلاتی که در زمینه کمبود فضای آموزشی در سایت‌های مسکن مهر داریم پشت سر خواهیم گذاشت.

رئیسی عنوان کرد: بیشترین پروژه تحویلی مربوط به استان خراسان رضوی است که براین اساس 137 پروژه با بیش از 800 کلاس درس تحویل داده می‌شود. بیشتر این پروژه‌ها جایگزین مدارس تخریبی خواهند شد که دلیل اصلی آن اعتبارات خوبی است که در سال جاری برای بخش عمرانی آموزش و پرورش مخصوصاً تخریب، بازسازی و مقاوم سازی مدارس اختصاص یافته است، این امر موجب شد روند تکمیل پروژه‌ها طی دو تا سه ماه گذشته مناسب باشد. 

وی گفت: وزارت راه در زمینه تأمین منابع و کمک به پروژه‌های نیمه تمام آموزشی در سایت‌های مسکن مهر ازسال گذشته به آموزش و پرورش کمک می‌کند. بیشترین مشکلات کمبود مدرسه در سایت‌های مسکن مهر مربوط به استان تهران است که حداقل 200 کلاس درس برای مهر ماه تحویل خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.