موشک‌های هل‌فایر چیزی نیستند که کسی انتظار داشته باشد در حیاط منزلش پیدا شود اما ارتش آمریکا موشکی خنثی‌شده شبیه هل‌فایر در شمال نیویورک گم کرده است و از مردم خواسته تا در یافتن آن کمک کنند.

موشک ارتش آمریکا گم شده یابنده به ارتش اطلاع دهد!

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه هافینگتون پست، مقامات ارتش آمریکا در پایگاه «فورت درام» در شمال نیویورک خواستار کمک عمومی برای جست‌وجوی یک موشک آموزشی خنثی‌شده و بی‌اثر شده‌اند که در جریان یک ماموریت آموزشی از هلی‌کوپتر آپاچی به زمین افتاده است.

 

این موشک، ماکت 64 اینچی‌ای که ساخته‌شده تا شبیه به موشک‌های کشنده «هل‌فایر» به نظر آید و کار کردن آن را تقلید کند، جایی در شمال نیویورک افتاده است. مقامات نقشه پرواز آن روز این هلی‌کوپتر را منتشر نکرده‌اند، اما طبق گزارش‌ها هلی‌کوپتر آپاچی دهمین یگان هوانوردی نظامی به عنوان بخشی از ماموریت آموزشی‌اش به سمت نمایش هوایی نیویورک در حرکت بوده است.

 

موشک آموزشی M36 مفقود شده، واقعی به نظر می‌رسد اما منفجر نخواهد شد. این موشک موتوریزه نشده و حامل هیچ‌گونه مواد منفجره‌ای نیست. معمولاً موشک‌های ماکت برای شبیه‌سازی وزن یک موشک واقعی در جریان مانورهای آموزشی استفاده می‌شوند. هنوز مشخص نیست که این موشک چگونه از این هلی‌کوپتر به پایان افتاده چراکه این موشک برای شلیک یا افتاده شدن همانند یک موشک واقعی هل‌فایر طراحی نشده است. دیگر هلی‌کوپترها نیز در چند روز گذشته برای یافتن این موشک ماکت به پرواز درآمده‌اند.

 

این موشک هیچ نوع خطری برای عموم محسوب نمی‌شود اما این بدان معنا نیست که اگر کسی آن را پیدا کرد، به آن دست بزند. ارتش آمریکا از هر کسی که از مکان این موشک اطلاع دارد، خواسته است تا با مرکز دهم عملیات‌های بخش کوهستانی فورت درام تماس بگیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.